Mercedes-Benz M’sia lantik Auto Commerz sebagai pengedar baharu – bilik pameran sementara di KL

Mercedes-Benz M’sia lantik Auto Commerz sebagai pengedar baharu – bilik pameran sementara di KL

Mercedes-Benz Malaysia (MBM) telah mengumumkan perlantikan Auto Commerz sebagai rakan pengedar baharu pada majlis pelancaran bilik pameran sementara, Mercedes-Benz Auto Commerz Autohaus di Jalan Genting Klang semalam.

Auto Commerz adalah sebahagian daripada Swire Group, yang juga merupakan pengedar kenderaan Mercedes-Benz di Taiwan. Syarikat ini dengan kerjasama MBM, telah melabur lebih daripada RM10 juta untuk menjalankan operasi di Malaysia dalam tempoh dua tahun akan datang.

Bilik pameran sementara ini turut mematuhi standard Mercedes-Benz Presentation System II bagi fasiliti global Autohaus, yang juga merupakan identiti korporat terkini bagi jenama ini. Ia mampu menempatkan empat model kenderaan serta sudut menjual aksesori dan cenderahati. Menurut MBM, bilik pameran kekal akan dibuka pada tahun 2019.

“Dengan pelancaran Auto Commerz Autohaus baharu ini, kami dapat mengekalkan dakwaan sebagai rangkaian pengedar premium terbesar di Malaysia dengan memiliki 32 Autohaus di seluruh negara. Malah kami percaya dengan pengenalan pengedar baharu di Malaysia mampu memperkukuhkan lagi jenama kami di negara ini dan dapat memberikan kepuasan kepada para pelanggan kami,” ujar Presiden dan CEO MBM Claus Weidner.

Eric Khoo yang mengetui Auto Commerz pula berkata, “Kami sangat teruja dengan kerjasama ini. Malah kami disokong oleh pengalaman dan kepakaran di peringkat global yang utuh, sekaligus membantu kami untuk mengekalkan jenama Mercedes-Benz ini serta meletakkan pengalaman pelanggan di peringkat tertinggi.”

Mercedes-Benz Auto Commerz Autohaus beroperasi di G-1, PV128, Jalan Genting Klang, Kuala Lumpur. Para pelanggan boleh menghubungi bahagian khidmat pelanggan bilik pameran berkenaan di talian 03-4144 5000 untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required