Perodua telah jual lebih 137k unit kereta bagi tempoh Jan-Ogos tahun ini – naik 2.6% berbanding 2016

Perodua telah jual lebih 137k unit kereta bagi tempoh Jan-Ogos tahun ini – naik 2.6% berbanding 2016

Perodua telah mengumumkan rekod terkini bagi jualan kenderaannya, iaitu bagi tempoh Januari hingga Ogos tahun ini dengan mencatatkan sejumlah lebih 137,200 unit telah dihantar kepada para pelanggannya. Ini menunjukkan peningkatan sebanyak 2.6% berbanding 133,700 unit pada tempoh yang sama tahun lalu.

“Pencapaian ini berjaya dilakukan biarpun dalam keadaan pasaran yang amat mencabar dan justeru, kami amat berterima kasih kepada rakan kongsi perniagaan kami, pihak media dan terutamanya pelanggan-pelanggan kami di atas sokongan padu ini, “ujar Pengarah urusan Perodua Sales Sdn Bhd, Dato’ Dr. Zahari Husin.

Perkara ini diucapkan dalam majlis penyerahan hadiah kepada para pemenang ‘Peraduan Perodua Servis dan Menang’ yang berlangsung pagi tadi.

Di mana peraduan ini dianjurkan dengan kerjasama Petronas Lubricants Marketing (Malaysia) Sdn Bhd, selaku pembekal minyak enjin rasmi Perodua, yang berlangsung sepanjang April hingga Jun 2017.

Perodua telah jual lebih 137k unit kereta bagi tempoh Jan-Ogos tahun ini – naik 2.6% berbanding 2016

Rutin menyelenggara Perodua Alza miliknya telah memberikan hadiah bermakna buat Mohd Saipol Kamal Nor Izam Mohd Saad, 33 tahun, dari Ipoh, yang berjaya membawa pulang seunit Axia setelah dia dinobatkan sebagai pemenang hadiah utama menerusi peraduan tersebut.

“Peraduan ini menyaksikan 37,600 penyertaan dengan jumlah keseluruhan 1.26 juta liter minyak enjin yang telah dijual dalam tempoh tiga bulan peraduan ini berlangsung,” ujar Zahari lagi.

Daripada jumlah penyertaan tersebut, seramai 90 serta telah dipilih untuk memenangi hadiah yang ditawarkan, di mana pemenang dipilih secara rawak menerusi program perisian untuk memastikan tiada isu ‘berat sebelah’.

“Kami berterima kasih kepada semua pelanggan kami kerana telah memilih Perodua untuk keperluan penyelenggaran. Di antara Januari hingga Ogos tahun ini, sebanyak 1.39 juta pengambilan telah didaftarkan di pusat servis kami di seluruh negara,” ujar Zahari lagi.

Malahan menjelang hujung tahun ini, Perodua menjangka ia akan meningkat sebanyak 2.05 juta pengambilan berbanding 2.03 juta yang direkodkan pada keseluruhan tahun 2016.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required