MBPJ siasat ejen jual kupon parkir lebih mahal

MBPJ siasat ejen jual kupon parkir lebih mahal

Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) telah memulakan siasatan ke atas ejen yang menjual kupon parkir melebihi harga yang ditetapkan iaitu RM6. Tindakan akan diambil sekiranya MBPJ mendapati ada ejen yang menyalahgunakan tanggungjawab ini dengan mengenakan caj lebih terhadap jualan kupon parkir ini.

Menurut jurucakap Jabatan Kewangan MBPJ, siasatan ini dilakukan apabila pihak majlis menerima aduan daripada orang ramai berhubung ada ejen yang menjual buku kupon parkir yang mengandungi 10 helaian tiket tersebut pada harga RM6.50, laporan The Sun.

Ahli Majlis Bukit Gasing Rajiv Rishiyakaran pula berkata, setakat ini beliau tidak menerima sebarang aduan mengenai perkara ini. Walau bagaimana pun, katanya, orang ramai yang berhadapan dengan isu ini boleh mengemukakan aduan kepada pihak majlis tempatan.

Sistem parkir berkupon telah diperkenalkan oleh MPBJ sejak 20 tahun lalu, namun ia pernah ditamatkan pada awal tahun 90an, kemudian dilaksanakan semula. Ia merupakan alternatif pembayaran parkir selain menggunakan meter seperti yang masih digunakan sehingga kini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required