TuneD umum pakej kit badan baharu untuk Proton Saga yang diperkemas, tampil rupa lebih garang

Setelah menerima kritikan atas rupa yang agak pelik pada kit badan aftermarket yang dihasilkan sebelum ini, syarikat tingkat taraf tempatan, TuneD, kini tampil dengan kit baharu untuk Proton Saga yang diperkemas. Pengumuman kit yang digelar TuneD Saga Ver 2.0 ini dibuat pada laman Facebook TuneD sendiri, dan turut disertakan dengan satu gambar serta satu video ringkas.

Seperti yang dapat dilihat, TuneD melakukan rombakan rekaan pada gril hadapan dan juga bampar hadapan. Berbanding dari kit asal, rupa baharu muka Saga yang diperkemas ini nampak lebih garang dan agresif.

Menurut TuneD, mereka menawarkan tiga pakej tingkat taraf iaitu Standard, Executive dan Premium di mana harga bermula dari RM5490. Pakej tersebut terdiri dari pelbagai kelengkapan seperti bampar hadapan bersama lampu nyalaan siang LED, bampar belakang bersama reflektor LED, skirt sisi lengkap dengan emblem TuneD, dan juga cat badan keseluruhan yang digelar Fierce Red oleh TuneD.

TuneD umum pakej kit badan baharu untuk Proton Saga yang diperkemas, tampil rupa lebih garang

Selain dari kelengkapan yang dinyatakan diatas, TuneD turut menampilkan pelbagai aksesori lain untuk Saga yang diumumkan sebelum ini, antaranya rim aloi berdiameter 16-inci, sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, upholsteri kulit untuk bahagian dalaman, pakej tingkat taraf aspek NVH, dan pelbagai lagi.

Selain dari Saga, TuneD turut menghasilkan barisan aksesori untuk model Proton lain seperti Preve dan Persona. Namun versi kemaskini baharu ini hanya dikeluarkan untuk Saga buat masa sekarang.

GALERI: Saga TuneD versi pertama

GALERI: Persona TuneD

GALERI: Preve TuneD

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required