MRR2 laksana lencongan laluan kanan sehingga tahun 2019 untuk kerja-kerja pembinaan Lebuhraya SUKE

MRR2 laksana lencongan laluan kanan sehingga tahun 2019 untuk kerja-kerja pembinaan Lebuhraya SUKE

Untuk pengguna Jalan Lingkaran Tengah 2 (MRR2) berhampiran Terminal Bersepadu Selatan (TBS), Projek Lintasan Kota Holdings Sdn. Bhd.(Prolintas) telah mengeluarkan kenyataan lencongan pada lorong kanan akan dilaksanakan sepenuhnya bermula 1 Oktober sehingga 28 Februari 2019. Ia adalah bagi memberikan laluan kerja-kerja pembinaan Lebuhraya Bertingkat Sungai Besi-Ulu Kelang (SUKE).

Menurut Prolintas, lencongan lorong kanan kedua-dua arah sepanjang 1.8 kilometer di MRR2 itu melibatkan kerja-kerja pemasangan cerucuk, struktur dan rasuk.

Justeru, pengguna jalan raya dinasihatkan berhati-hati dan mematuhi panduan keselamatan yang ditetapkan. Bagaimanapun, laluan tiga lorong di kawasan tersebut masih dikekalkan. Ciri-ciri keselamatan seperti pemasangan kon keselamatan, papan tanda, penghadang plastik dan konkrit akan ditempatkan di kawasan terbabit. Di samping itu, ‘Emergency Traffic Response Patrol’ akan bertugas selama 24 jam bagi menghadapi sebarang kecemasan.

Sebagai alternatif, pengguna digalakkan menggunakan Lebuhraya Kuala Lumpur-Seremban dan Lebuhraya Sungai Besi (Besraya) untuk ke pusat bandar.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required