Yamaha Y15ZR SE GP Edition 2017 dilancar – RM8.9k

Yamaha Y15ZR SE GP Edition 2017 dilancar – RM8.9k

Bersempena dengan perlumbaan Moto GP yang akan berlangsung di Litar Sepang hujung bulan ini, Hong Leong Yamaha Motor Sdn Bhd (HLYM) telah mengeluarkan sebuah model edisi istimewa iaitu Y15ZR SE GP Edition. Model ini dikeluarkan dengan harga cadangan termasuk GST RM8,891.28 dan akan berada di pasaran bermula minggu hadapan.

Seperti yang boleh dilihat, model edisi istimewa ini menggunakan grafik dan warna yang berbeza berbanding model biasa, dengan terdapat tanda-tanda penaja seperti motosikal lumba Moto GP termasuk Movistar dan Eneos. Pada tahun lepas, HLYM juga ada mengeluarkan Y15ZR edisi istimewa GP Edition, tetapi model baru ini nampak lebih menarik kerana lebih banyak menggunakan bahagian yang berwarna hitam, selain warna utama birunya.

Bahagian-bahagian lain masih tidak berubah, termasuk enjin, di mana Y15ZR SE GP Edition ini masih dikuasakan oleh enjin 150 cc empat lejang, satu silinder dengan empat injap serta sistem suntikan bahan api. Ia menghasilkan kuasa sebanyak 15.1 hp pada 8,500 rpm dan tork sebanyak 13.8 Nm pada 7,000 rpm. Kotak gear yang menyalurkan kuasa pula hadir dengan lima-kelajuan. Model Y15ZR biasa dijual pada harga cadangan RM8,361 termasuk GST.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 

Comments

  • Anak Sarawak on Oct 06, 2017 at 9:34 pm

    Sayangnya, bagi saya…ketidakhadiran kick starter amat menyedihkan saya……

    Like or Dislike: Thumb up 3 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required