Yokohama lancarkan semula tayar retro Advan HF Type D untuk lengkapkan jentera ‘JDM Legend’ anda

Yokohama lancarkan semula tayar retro Advan HF Type D untuk lengkapkan jentera ‘JDM Legend’ anda

Berita baik bagi mereka yang mahukan restorasi sempurna bagi kereta-kereta klasik JDM – Yokohama kini telah memproduksi semula tayar berprestasi tinggi yang telah diperkenalkan pada era 80’an iaitu Advan HF Type D.

Jadi selepas ini, jika anda mempunyai sebuah Toyota Corolla AE86 dengan rim Advan A3A berdiameter 13-inci, anda boleh menggunakan tayar yang diproduksi semula berkenaan bagi mendapatkan rupa ‘sebijik’ pada era kegemilangannya tersebut.

Menurut Yokohama, Advan HF Type D diperkenalkan buat pertama kali pada tahun 1981. Ia menampilkan corak bunga yang agak unik untuk pemanduan berprestasi tinggi di litar dan ia merupakan produk yang melonjakkan nama Yokohama sebagai pembuat tayar pada era 80’an dan 90’an.

Yokohama turut menghasilkan Advan HF Type D ini dengan saiz-saiz asal iaitu untuk rim berdiameter 13-inci hingga 15-inci sahaja, dengan profil antara 50 siri hingga 70 siri, dan lebar antara 185 mm hingga 225 mm – saiz yang hanya sesuai dengan rim-rim ‘mangkuk’ JDM old-school.

Walau bagaimanapun, buat masa ini tayar Yokohama Advan HF Type D ini hanya boleh didapati pada pasaran Jepun. Namun Yokohama menyatakan mereka bakal mengimport tayar ini ke pasaran luar pada masa akan datang.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required