Isuzu Malaysia lantik Koji Nakamura sebagai CEO baru

Isuzu Malaysia lantik Koji Nakamura sebagai CEO baru

Isuzu Malaysia telah mengumumkan perlantikan Koji Nakamura sebagai ketua pegawai eksekutif baru, yang akan mengawai segala aspek operasi syarikat termasuk jualan, selepas jualan dan kewangan. Nakamura mengisi kekosongan yang dibuat oleh Kenji Matsuoka. Nakamura seterusnya akan dibantu oleh Mikia Tsukui sebagai COO bahagian kenderaan komersial dan Masayuki Suzuki sebagai COO bahagian kenderaan komersial ringan.

“Koji Nakamura mempunyai pengalaman yang luas, termasuk dalam perancangan strategik, jualan dan operasi, selain memegang pelbagai jawatan ketua dalam industri automotif. Saya berbangga untuk melepaskan jawatan ini kepada seorang individu yang cemerlang, optimis dan mempunyai perspektif yang segar untuk mengetuai syarikat,” kata Matsuoka.

Semasa di bawah teraju Matsuoka, Isuzu Malaysia berjaya meningkatkan kedudukan dalam senarai syarikat automotif di Malaysia dengan mendapat kedudukan keenam, dari ketujuh, dan berjaya meningkatkan perkongsian pasaran D-Max kepada 14.7% pada tahun lepas.

“Peluang untuk mengembangkan perniagaan sentiasa akan ada dalam apa sahaja keadaan ekonomi. Saya percaya pasukan saya mampu merealisasikan visi kami dan terus berkembang dalam tahun-tahun akan datang. Antara tugas saya sekarang adalah untuk memperbaiki cara operasi dan memperkasa jualan kenderaan,” tambah Nakamura.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required