Boon Siew perkenalkan kapcai Honda EX5 Fi edisi terhad ulang tahun ke-30 – harga mula dari RM5,309

Boon Siew perkenalkan kapcai Honda EX5 Fi edisi terhad ulang tahun ke-30 – harga mula dari RM5,309

Jika ada senarai model-model yang ikonik untuk mengingatkan kita kepada kenderaan yang pernah dan masih mendapat sambutan hangat di Malaysia, motosikal kapcai Boon Siew Honda EX5 patut tersenarai di dalamnya. Mula berada di atas jalan raya negara ini sejak 1987, ia masih lagi ditawarkan sehingga kini, walaupun dengan penampilan yang berbeza.

Kini, Boon Siew memperkenalkan pula edisi terhad Honda EX5 Fi sempena ulang tahunnya yang ke-30, bersekali untuk meraikan unit pengeluarannya yang kini telah mencapai angka 100 juta diperingkat global. Di dalam penawarannya yang terkini, Honda EX5 EFi dilengkapi enjin 109.1 cc dengan ciri suntikan minyak PGM-Fi penyejukan udara yang menjana sebanyak 8.35 hp pada 7,500 rpm dan 8.4 Nm tork pada 6,000 rpm.

Bagi edisi terhad ini, ia didatangkan di dalam dua pilihan warna dan rekaan – dalam warna merah atau perak, serta penggunaan rim sama ada dari jenis jejari atau cast. Ia turut hadir dengan perincian kemasan khas “30th Anniversary” untuk membezakannya daripada versi biasa.

Kapcai ini antara lain dilengkapi dengan tangki minyak berkapasiti 4.3 liter, mempunyai berat 99 kg dan menggunakan sistem transmisi empat-kelajuan jenis klac basah centrifugal automatik. Honda EX5 Fi Limited Edition ini masing-masing dijual pada harga bermula RM5,309 dan RM5,563, termasuk GST.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required