ETS tawar tempat duduk kelas-perniagaan mulai 2018

ETS tawar tempat duduk kelas-perniagaan mulai 2018

Perkhidmatan Keretapi Elektrik (ETS) akan menawarkan tempat duduk kelas-perniagaan mulai tahun hadapan, ujar Timbalan Menteri Pengangkutan Datuk Ab Aziz Kaprawi.

Beliau berkata, ruang kelas-perniagaan ini akan mempunyai 36 tempat duduk yang lebih selesa dan luas berbanding tempat duduk konvensional, laporan News Strait Times.

“Penumpang juga boleh menonton video menerusi skrin yang diletakkan pada setiap tempat duduk,” ujarnya ketika menamatkan perbahasan Belanjawan 2018 bagi kementeriannya di peringkat jawatankuasa dalam Dewan Rakyat Selasa lalu.

Katanya lagi terdapat sembilan tren tambahan bagi ETS, yang dibeli menerusi Bajet 2016 yang diluluskan bagi memenuhi pemintaan di laluan utara-selatan, dijangka tiba pada 2018. Ia memperuntukan kira-kira RM540 juta bagi kos tren tambahan itu yang membabitkan perjalanan dari Gemas-Kuala Lumpur-Padang Besar sekali gus dapat mengatasi kesesakan penumpang pada cuti hujung minggu dan musim cuti persekolahan.

Dalam masa yang sama, Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) juga akan memperkenalkan sistem e-tiket ETS baharu tidak lama lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required