Pusat 3S Honda baharu dibuka di Keningau, Sabah

Pusat 3S Honda baharu dibuka di Keningau, Sabah

Berita baik untuk pemilik atau mereka yang mahu memiliki kenderaan jenama Honda di Keningau, Sabah, Honda Malaysia kini telah membuka pusat 3S baharunya di daerah berkenaan. Terletak di kawasan strategik antara Tenom dan Tambunan, fasiliti baharu milik Vermillion Autohaus berkenaan akan memberikan perkhidmatan kepada pelanggan yang semakin meningkat di kawasan tersebut.

Dibina dengan keluasan 5,000 kaki persegi, fasiliti yang dibangunkan dengan pelaburan RM2.5 juta ini merupakan yang kelima seumpamanya di Sabah. Dioperasikan oleh 19 orang staff, pusat ini turut dilengkapi dengan empat ruang servis (dua untuk servis pantas, satu pembaikkan am satu lagi untuk servis tayar) mampu untuk menampung 30 kereta sehari.

Selain itu, Pusat 3S Honda Keningau ini juga turut menawarkan lounge pelanggan yang selesa lengkap dengan wi-fi percuma, kaunter kafe bersama pelbagai snek dan minuman percuma, surau, dan juga sudut kanak-kanak.

Bagi mereka yang mahu kesini, Vermilion Autohaus terletak di alamat Batu 1/4, Jalan Keningan-Tenom, Kampung Pampang, 89008 Keningau, Sabah. Menurut Honda Malaysia, pembukaan pusat ini adalah masa yang tepat untuk menyokong pertambahan kenderaan Honda yang semakin meningkat di Malaysia Timur.

Sehingga kini, jualan Honda di Borneo telah meningkat 55% dari Januari hingga Oktober tahun ini berbanding tempoh yang sama tahun lalu. Angka tersebut juga mewakili 6,000 unit jumlah kereta yang berjaya dijual dari jumlah keseluruhan 87,800 unit.

Sabah dan Sarawak juga mencatatkan jumlah peningkatan sebanyak 15% untuk jumlah kenderaan yang masuk ke pusat servis iaitu sebanyak 53,800 buah kereta dari Januari hingga Oktober tahun ini, berbanding 46,800 unit bagi tempoh 10 bulan pertama tahun lalu.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required