Naza Kia Malaysia lanjut program bantuan banjir ke Pantai Timur pula – 50% diskaun alat ganti tulen

Naza Kia Malaysia lanjut program bantuan banjir ke Pantai Timur pula – 50% diskaun alat ganti tulen

Selepas bahagian utara dilanda banjir besar baru-baru ini, giliran Pantai Timur pula mengalami nasib yang sama. Bagi meringankan beban pemilik kenderaan Kia yang terjejas akibat banjir, Naza Kia Malaysia berbesar hari untuk menawarkan bantuan banjir di daerah Pantai Timur pula.

Mulai hari ini sehingga 31 Disember 2017, pemilik kenderaan Kia yang terjejas akibat banjir bolehlah menghantar kenderaan masing-masing di tiga pusat servis Kia yang mengambil bahagian iaitu NKM Kuantan Red Cube (Pahang), Autohaus Prima Sdn Bhd (Terengganu) dan Sri Baru Fast Automobile (Kelantan) untuk pemeriksaan percuma dan turut ditawarkan diskaun sehingga 50% bagi alat ganti tulen serta kos buruh, yang tertakluk pada tahap kerosakan kenderaan terbabit.

Dalam masa yang sama, Naza Kia turut menyarankan agar anda tidak menghidupkan enjin kenderaan yang terjejas, buka pintu secara manual dengan menggunakan kunci untuk mengelakkan peralatan elektronik kawalan jauh terjejas dan segera mencabut terminal bateri.

Selain itu, anda perlu segera membuat laporan polis dan memaklumkan kepada syarikat insurans kenderaan anda. Kemudian keluarkan semua barangan berharga daripada kenderaan sebelum menguncinya semula secara manual. Dan akhir sekali, segera hubungi pusat servis Kia berhampiran untuk membuat temujanji bagi pemeriksaan lanjut dan proses menunda kenderaan anda.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required