Harga minyak mingguan 7-13 Disember – semua turun

Harga minyak mingguan 7-13 Disember – semua turun

Minggu lalu, selepas harga mingguan bagi petrol yang diumumkan tidak berubah – melainkan harga diesel yang naik sebanyak dua sen – perkembangan minggu ini lain pula ceritanya. Semua harga runcit bahan api akan turun antara satu dan empat sen untuk tempoh seminggu ke hadapan.

Harga petrol akan turun sebanyak satu sen, menjadikan RON 95 dijual pada harga RM2.29 seliter manakala petrol RON 97 pula pada harga RM2.57 seliter.

Sementara itu, diesel akan menjadi lebih murah, turun empat sen berbanding minggu lepas. Diesel Euro 2 akan dijual pada harga RM2.21 seliter, manakala diesel Euro 5 – seperti biasa akan mahal 10 sen – akan dijual pada harga RM2.31 seliter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required