Kemalangan di lebuhraya bukan disebabkan jalan rosak, tetapi atas faktor sikap pemandu sendiri – LLM

Kemalangan di lebuhraya bukan disebabkan jalan rosak, tetapi atas faktor sikap pemandu sendiri – LLM

Lembaga Lebuhraya Malaysia (LLM) menolak dakwaan kemalangan yang berlaku di semua lebuh raya seluruh negara terutama pada musim cuti persekolahan disebabkan faktor jalan rosak, namun ia disebabkan sikap pemanduan yang tidak berdisiplin dan berhemah.

Menurut pengerusinya Datuk Dr Noor Azmi Ghazali, pihaknya telah melakukan pelbagai perkara bagi mengurangkan kadar kemalangan dan kesesakan pada kemuncak cuti persekolahan antaranya menutup lorong tunai dan tidak mengizinkan kenderaan berat menggunakan lebuh raya, laporan Bernama.

“Namun kemalangan tetap berlaku disebabkan sikap pemandu yang tidak berdisiplin dan berhemah serta ada pemandu yang memandu di bawah pengaruh dadah yang menjadi faktor utama kejadian kemalangan maut sejak kebelakangan ini, “katanya bagi mengulas mengenai insiden bas ekspres dengan sebuah treler dan lori kontena di KM294.7 Lebuh Raya Utara Selatan (PLUS) arah utara dekat Kampar semalam menyebabkan seorang wanita maut manakala pemandu bas serta 12 penumpang lain cedera ringan

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required