Berita baik bagi pengguna Jambatan Sultan Abdul Halim Muadzam Shah (JSAHMS) atau pun Jambatan Kedua Pulau Pinang, sempena Hari Krismas ini, diskaun sebanyak 10% bagi kadar tol untuk semua kenderaan akan diberikan.

Menurut Pengarah Urusan Jambatan Kedua Sdn Bhd (JKSB) Datuk Ir Mohd Ashari Alias, diskaun tersebut akan diberikan mulai jam 12.01 tengah malam sehingga 11.59 malam pada 25 Disember ini. Pengguna yang memasuki jambatan dari Lebuhraya PLUS melalui Plaza A Plaza Tol Bandar Cassia juga akan menikmati kadar ini, laporan Bernama.

Katanya lagi, diskaun itu adalah sebahagian daripada inisiatif tanggungjawab sosial korporat (CSR) syarikat yang berterusan dan sebagai penghargaan kepada pengguna terutama semasa musim perayaan ini.

Lebih daripada 21 juta kenderaan telah menggunakan JSAHMS sebagai laluan pilihan mereka ke Pulau Pinang dari Seberang Perai dan sebaliknya sejak pembukaannya tiga tahun lalu pada Mac 2014. Di mana kira-kira 22,000 kenderaan menggunakan jambatan itu setiap hari dan jumlah ini biasanya akan meningkat semasa musim perayaan, cuti umum dan cuti sekolah.