Khairul Idham Pawi tubuh pasukan lumba Cub Prix

Khairul Idham Pawi tubuh pasukan lumba Cub Prix

Nampaknya banyak langkah baru yang diambil oleh pelumba motosikal profesional negara untuk tahun hadapan. Setelah Zulfahmi Khairuddin mengumumkan akan menguruskan pasukan ARRC di bawah kelolaan SIC, Khairul Idham Pawi juga dilaporkan oleh Berita Harian telah menubuhkan sebuah pasukan sendiri yang dinamakan sebagai Akademi SuperKIP Racing untuk bersaing dalam Kejuaraan Cub Prix AAM Malaysia PETRONAS.

Pasukan lumba ini akan dikawal selia oleh ayah Khairul sendiri apabila beliau tiada di Malaysia, dan ia akan melibatkan latihan intensif, termasuk kecergasan, berbasikal serta aktiviti lain. Semua peserta pasukan ini juga dijaga dengan baik dan disediakan dengan tempat tinggal.

Untuk permulaan, beberapa pelumba telah dipilih untuk menyertai pasukan Akademi SuperKIP Racing ini, termasuk adik Khairul sendiri iaitu Anuar Ibrahim, Md Afizat Supaat, Md Amer Rossi Amidi, Md Hazim serta Md Haziq Rosmaza. Beritahu Khairul kepada Berita Harian, beliau memilih dengan melihat kepada prestasi pelumba tersebut semasa musim 2017.

Khairul Idham Pawi tubuh pasukan lumba Cub Prix

Walaupun hanya baru berumur 19 tahun, Khairul sudah mempunyai pengalaman berlumba di peringkat dunia, dan beliau sedia untuk menurunkan ilmu yang ada, demi melatih pelumba-pelumba baru ini. Sokongan keluarga juga dianggap penting bagi setiap pelumba ini.

Untuk sasaran, Khairul tidak meletakkan harapan yang tinggi melalui pasukan baru ini kerana pelumba yang ada ini baru berlumba dalam kategori yang lebih tinggi, iaitu CP115 dan Wira, dan terpaksa berhadapan dengan ramai pelumba yang lebih berpengalaman. Dapat meletakkan diri dalam kelompok lima pelumba teratas sahaja sudah mencukupi bagi Khairul.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required