PLUS tutup lorong tambah nilai Touch ‘n Go menjelang Krismas dan Tahun Baharu, dari 22 Dis hingga 2 Jan

PLUS tutup lorong tambah nilai Touch ‘n Go menjelang Krismas dan Tahun Baharu, dari 22 Dis hingga 2 Jan

PLUS Malaysia telah mengumumkan penutupan sementara lorong tambah nilai Touch ‘n Go di semua plaza tolnya di seluruh negara menjelang cuti Krismas dan Tahun Baharu ini. Ia adalah bagi mengurangkan kesesakan trafik pada musim perayaan tersebut.

Sebanyak 134 lorong tambah nilai yang terlibat ditutup mulai 22 Disember 2017 sehingga 2 Januari 2018. Walau bagaimana pun lorong tambah nilai di Bukit Kayu Hitam dan Bangunan Sultan Iskandar (masing-masing pintu pemeriksaan ke Thailand dan Singapura) tidak terlibat dengan penutupan ini dan terus beroperasi seperti biasa.

“Secara purata, proses untuk tambah nilai mengambil masa sehingga tiga minit bagi setiap kenderaan. Justeru, penutupan sementara bagi lorong tambah nilai ini adalah bagi mengelakkan kesesakan akibat kenderaan yang beratur panjang di plaza tol menjelang musum perayaan,” ujar ketua pengawai operasi Zakaria Ahmad Zabidi.

Syarikat konsesi lebuhraya terbabit juga menasihati para pengguna untuk memastikan mereka ada baki yang mencukupi di dalam kad Touch ‘n Go atau PLUSMiles sebelum memasuki lebuhraya. Tambah nilai kad tersebut juga boleh dilakukan di 9,200 lokasi lain termasuk mesin ATM, kedai serbaneka 24 jam dan stesen minyak.

“Pengguna lebuhraya juga boleh menambah nilai kad mereka di semua stesen minyak di sepanjang lebuhraya. Berdasarkan pemantauan kami, penutupan lorong tambah nilai pada musim perayaan sebegini mampu mengurangkan kesesakan di plaza tol,” tambah Zakaria lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required