TINJAUAN AWAL: Subaru XV 2018 – aspek mekanikal dipertingkatkan dengan imej yang lebih bergaya

Sebelum tirai 2017 berlabuh, Subaru XV 2018 telah pun sampai ke pasaran Malaysia pada hujung November lalu. Jika anda masih belum berkesempatan untuk meninjau SUV crossover ini di bilik pameran Subaru, sila tonton video ini untuk mengetahui serba sedikit mengenai pembaharuan dan peningkatan elemen yang ditampilkan.

Untuk pasaran Malaysia, ia menawarkan dua varian iaitu model asas 2.0i dan spesifikasi tinggi 2.0i-P, di mana antara peningkatan terbesar yang dilakukan termasuklah pada bahagian mekanikalnya.

Kedua-duanya dijanakan oleh enjin petrol baharu 2.0 liter naturally-aspirated suntikan-terus empat-silinder. Penjana kuasa ini mampu menghamburkan kuasa sehingga 154 hp (156 PS) pada 6,000 rpm dan tork 196 Nm pada 4,000 rpm, dipadankan bersama Lineartronic CVT, yang dikatakan 7.8 kg lebih ringan berbanding model XV yang terdahulu. Malah kuasanya adalah lebih 6 hp berbanding model sebelumnya.

Untuk dimensi bagi XV serba baharu ini juga ada perbezaannya berbanding model sebelumnya. Di mana, ia berukuran 4,465 mm bagi panjang (+15 mm), selebar 1,800 mm (+20 mm) dan jarak rodanya pula 2,665 mm (+30 mm). Manakala ketinggiannya dikekalkan iaitu 1,615 mm. Jarak kelegaan tanahnya juga kekal iaitu 220 mm.

Tidak ketinggalan juga, bahagian luaran dan dalamannya juga telah mengalami sedikit suntikan bagi menampilkan kesegaran yang lebih jitu. Untuk mengetahui lebih lanjut mengenainya, sila tonton video ini sehingga tamat. Selamat menonton!

GALERI: Subaru XV 2.0i 2018

GALERI: Subaru XV 2.0i-P 2018

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required