GPX Racing masuk M’sia tahun depan – dari Thailand

GPX Racing masuk M’sia tahun depan – dari Thailand

Satu jenama motosikal baru akan tiba di Malaysia tahun hadapan iaitu GPX Racing, dengan kemudahannya kini sedang dibangunkan di bahagian selatan tanah air. Jenama ini sebenarnya sudah wujud sejak tahun 2007, tetapi bermula pada tahun 2009, barulah ia mula mengeluarkan produk sendiri.

Memasuki tahun 2015, syarikat ini semakin terkenal dengan barisan produk yang menarik, dan kapasiti pengeluaran yang lebih tinggi dengan kilang di Prachauthit, Thailand. Barangan yang digunakan untuk produk mereka juga kesemuanya datang dari Thailand sendiri.

Kini, GPX Racing sedia menawarkan produk ke negara lain di Asia Tenggara, dan Malaysia bakal menjadi antara yang terawal selain Vietnam, Kemboja, Filipina dan Singapura. Bagi di Malaysia, ia akan diedarkan oleh Bike Continent Sdn Bhd, yang berpusat di Johor Bahru.

GPX Racing masuk M’sia tahun depan – dari Thailand

Menurut maklumat yang kami perolehi, dua model pertama sudah sampai di Malaysia untuk tujuan pemeriksaan dan kelulusan, iaitu model Gentleman 200 dan Demon 150-GN. Dua motosikal ini masing-masing adalah mempunyai bentuk cafe racer dan naked mini. Gentleman 200 menggunakan enjin empat strok 197 cc dan transmisi enam kelajuan manakala Demon 150-GN pula dikuasakan enjin 149 cc empat strok.

Harga untuk dua model ini juga diberitahu berada dalam lingkungan RM8,000 untuk Demon 150-GN, manakala Gentleman 200 pula sekitar RM11,000. Walaubagaimanapun, ini cumalah jangkaan awal, dan ia bergantung nanti apabila dilancarkan suku pertama tahun hadapan.

GALERI: GPX Racing Demon 150-GN


GALERI: GPX Racing Gentleman 200

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required