Siri nombor plat khas ‘SAM’ dan ‘K1M’ pula muncul

Siri nombor plat khas ‘SAM’ dan ‘K1M’ pula muncul

Lagi siri nombor plat khas diperkenalkan iaitu ‘SAM’ dan ‘K1M’ yang menyertai beberapa siri plat unik sebelum ini termasuk T1M, VIP, US, NBOS, NAAM, G, GT, U, Y, PERFECT, RIMAU, dan PATRIOT.

Bagi SAM, ia ditawarkan dari SAM 1 hingga SAM 9999, yang dikendalikan oleh Gabungan Persatuan Superbikes Malaysia dengan slogan ‘Saya Anak Malaysia’. Bidaan mula dibuka sejak 14 Disember lalu dan telah pun ditutup pada 30 Disember, manakala keputusan bidaan hanya akan diketahui pada 10 Januari ini.

Menurut laman web terbabit, harga bidaan minimum adalah untuk empat digit asas SAM bernilai RM360, meningkat sehingga RM35,050 untuk nombor digit tunggal platinum. Seperti kebiasaan, apabila tempoh bidaan tamat, pihak yang berkepentingan boleh membeli plat SAM ini daripada beberapa broker plat nombor.

Bagi plat K1M pula, ia membawa maksud ‘Kembara 1Malaysia’, dan hanya ditawarkan dengan jumlah yang terhad iaitu K1M 1 hingga K1M 100. Siri ini dikendalikan oleh Yayasan Wangsa Perdana, dengan diuruskan oleh syarikat D’City Planners yang bertanggungjawabkan mengendalikan aktiviti berkaitan dengan siri plat khas ini.

Turut dikesan ialah siri plat GTR, tetapi tidak banyak info mengenainya. Tidak dipastikan sama ada ia merupakan variasi baharu bagi siri GT yang ditawarkan oleh Kelab Eksplorasi 7 Benua Malaysia (KE7B) pada 2016 mahu pun tidak.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 

Comments

  • Faizel on Mar 26, 2019 at 10:44 pm

    Hi..
    kalau tak silap Menteri pengangkutan pernah keluarkan statements nombor2 khas yg dikeluarkan oleh syarikat2 swasta akan dihentikan. .tetapi kenapa semakin banyak nombor2 plat yg pelik2 di atas jalan raya?

    Like or Dislike: Thumb up 0 Thumb down 0
 

Add a comment

required

required