Nissan lancar perlindungan insurans TC Gap Protector

Nissan lancar perlindungan insurans TC Gap Protector

Tan Chong Insurance Business Stream ITCIBS) dan RH Insurance secara rasminya melancarkan produk perlindungan insurans terbaru dikenali sebagai Return To Invoice and Guaranteed Asset Protection (RTI-GAP), ringkasnya dipanggil TC GAP Protector.

Menurut Nissan, produk ini bertujuan untuk menyediakan perlindungan insurans yang lebih mampu milik; TC GAP akan menampung perbezaan baki nilai antara bahagian yang ditanggung oleh insurans kenderaan dan harga kenderaan semasa dibeli dengan manfaat perlindungan maksimum sehingga RM140,000. Ia bagaimanapun hanya untuk situasi kenderaan yang terlibat dalam kemalangan, kebakaran atau kecurian dengan kerosakan sepenuhnya (total loss).

Nissan lancar perlindungan insurans TC Gap Protector

Insurans ini bertindak selaku perlindungan tambahan, dengan tuntutan yang berasingan daripada insurans kenderaan yang sedia ada, dah meliputi lokasi di Malaysia, Singapura dan Brunei. Terdapat tiga pelan ditawarkan Pelan A, B dan C. Insurans ini boleh diperoleh dengan cara sekali bayar berdasarkan harga pembelian asal dan jumlah tahun perlindungan insurans berkenaan yang diingini.

Tempoh perlindungan insurans ini akan sah sebaik sahaja tarikh polisi berkenaan bermula, dan hanya untuk kenderaan yang didaftarkan secara persendirian. Pemilik kenderaan sedia ada juga boleh memohon, asalkan usia kenderaan belum melepasi 12 bulan dari tarikh pendaftaran pertama. Sila rujuk jadual di bawah untuk mengetahui kadar premium bagi kenderaan Nissan terpilih.

Hanya kenderaan Nissan yang didaftarkan secara persendirian sah untuk pakej insurans TC GAP Protector ini, dan dilindungi oleh insurans kenderaan komprehensif. Menurut TCIBS, antara kelebihan insurans ini ialah tuntutan insurans yang mudah dan pampasan penuh tanpa perlu menambah bayaran jika mereka membeli kereta baru sebagai ganti.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required