UMW Toyota mula penghantaran Toyota Harrier 2018

UMW Toyota mula penghantaran Toyota Harrier 2018

UMW Toyota Motor telah mengumumkan perhantaran unit pertama Toyota Harrier 2018 kepada pelanggannya telah pun bermula, selepas ia dipertontonkan buat pertama kali pada November tahun lalu. Di Malaysia, Harrier ditawarkan dengan dua varian iaitu 2.0T Premium pada harga RM238,000 dan 2.0T Luxury yang berharga RM259,900 (harga atas jalan tanpa insurans).

“Kami berbesar hati dengan sambutan yang menggalakkan terhadap pengenalan Toyota Harrier baharu ini di Malaysia. Oleh kerana generasi awalnya hanya untuk pasaran domestik Jepun, jadi kami tidak dapat menjualnya secara rasmi. Walau bagaimana pun, Toyota Motor Corporation telah memutuskan untuk menawarkan pasaran di luar Jepun dan kita menjadi negara pertama yang menjualnya secara rasmi,” ujar Ravindran Kurusamy, presiden UMW Toyota Motor.

Kedua-dua varian Harrier dilengkapi enjin 8AR-FTS 2.0 liter pengecas turbo empat-silinder yang mampu menghasilkan kuasa 231 PS dan tork 350 Nm. Semua kuasa disalurkan ke roda hadapan menerusi kotak gear automatik enam-kelajuan. Toyota mendakwa penggunaan bahan apinya sekitar 13 km per liter berdasarkan kitaran Japanese JC08, dan ia juga memiliki peredam “prestasi” yang mampu mengurangkan olengan dan menambah kestabilan ketika dipandu laju.

Untuk varian pasaran tempatan, ia turut ditampilkan dengan lampu utama LED projektor berkembar, lampu kabus LED, roda aloi dwi-tona 18-inci dengan rekaan turbin lima-jejari, upholstery kulit Nappa, tailgate berkuasa dengan larasan ketinggian, bumbung matahari panoramik dan pengaliran, tempat duduk hadapan larasan kuasa dengan fungsi memori.

Bagi elemen keselamatannya pula, ia dilengkapi tujuh beg udara, VSC dengan Toyota Safety Sense termasuk Sistem Pra-Pelanggaran (brek kecemasan sendiri), kawalan kelajuan aktif dan lampu tinggi automatik. Untuk mengetahui perincian dan spesifikasi penuh Toyota Harrier, sila layari Carbase.my

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required