GALERI: Toyota Harrier 2018 di Malaysia – versi terkini enjin 2.0L turbo, harga dari RM238k, jaminan 5 tahun

GALERI: Toyota Harrier 2018 di Malaysia – versi terkini enjin 2.0L turbo, harga dari RM238k, jaminan 5 tahun

Seperti yang kami siarkan sebelum ini, Toyota Harrier baru telah dibuka untuk tempahan di Malaysia oleh UMW Toyota Motor pada harga bermula RM238,000 (tidak termasuk insurans), dan ini kami bawakan pula galeri penuh model yang dipertontonkan di Malaysia. Walaubagaimanapun, ini adalah unit dari pasaran Singapura, yang mungkin akan mempunyai sedikit perbezaan spesifikasi dengan model pasaran Malaysia. Contohnya, Harrier yang akan dibawa ke Malaysia nanti akan mempunyai tayar ganti jimat ruang (model Singapura ini tiada).

Apapun, model yang akan ditawarkan ini adalah model facelift terkini, iaitu yang menggunakan padanan enjin 2.0 liter turbo D-4ST VVT-iW 231 PS/ 350 Nm dan transmisi automatik enam kelajuan, dalam dua varian iaitu Harrier 2.0T Luxury dan Harrier 2.0T Premium.

Apabila mendapatkan Harrier facelift ini melalui UMW Toyota, pemilik dapat menikmati jaminan selama lima tahun, tanpa had batuan, bagi model terbaru yang sehingga kini pun masih belum ada dibawa masuk oleh pengimport persendirian. Malaysia juga adalah negara kedua luar Jepun, selepas Singapura yang menerima model ini melalui wakil pengedar rasmi.

Selain daripada itu, UMW Toyota turut menyatakan bahawa Harrier facelift yang dibawa untuk pasaran Malaysia ini akan dilengkapi dengan pakej Toyota Safety Sense, yang bermaksud, ia akan mempunyai fungsi lampu tinggi automatik, Sistem Pra-Pelanggaran serta cruise control adaptif. Harrier ini juga dilengkapi dengan tujuh-beg udara dan Sistem Kawalan Stabiliti (VSC).

Melihat kepada Harrier facelift ini, ia mempunyai lampu LED dengan projektor berkembar, gril bahagian atas yang direka semula, lampu kabus LED baharu serta lampu nyalaan siang LED yang diletakkan pada posisi mendatar. Kereta ini turut diberikan rim dengan corak turbin baharu berdiameter 18-inci, serta bahagian bawah bampar belakang yang direka semula dan turut menempatkan tip ekzos krom.

Pada bahagian kabin, Harrier facelift diberikan tempat duduk pemandu larasan berkuasa dengan fungsi memori (menggelungsur sendiri secara automatik bagi memudahkan pergerakan keluar dan masuk), upholsteri gabungan Ultrasuede dan kulit palsu serta kemasan carbon-weave metal. Kesemua varian juga menerima sistem kunci pintar dengan butang penghidup enjin, pendingin hawa dua-zon, tempat duduk hadapan larasan berkuasa dengan sokongan lumbar sisi boleh ubah, pengesan jarak hadapan dan belakang serta kamera undur.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required