Kawasaki anjur kempen keselamatan di Plaza Tol Sg Besi – sedia pemeriksaan motosikal, helmet percuma

Kawasaki anjur kempen keselamatan di Plaza Tol Sg Besi – sedia pemeriksaan motosikal, helmet percuma

Bersempena dengan musim perayaan yang akan tiba tidak lama lagi, Kawasaki Motors Malaysia Sdn Bhd telah menganjurkan satu kempen keselamatan jalan raya di Plaza Tol Sungai Besi, Arah Selatan dan ini adalah kali ketiga ia dilakukan di tempat yang sama, dilancarkan oleh Menteri Pengangkutan Malaysia, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Kempen ini bertujuan memberikan kesedaran kepada orang ramai, terutamanya penunggang motosikal supaya menjadi lebih peka, sedia dan responsif semasa berada di atas jalan raya bagi mengelakkan kemalangan. Selain daripada itu, penekanan turut diberi kepada cara tunggangan cermat, pentingnya penyelenggaraan motosikal serta aspek pemakaian yang membolehkan pengguna jalan raya lain mudah melihat.

Semasa kempen itu berjalan juga, pengguna motosikal boleh singgah di khemah yang disedikan untuk mendapatkan pemeriksaan 16 bahagian motosikal secara percuma, menukar helmet lama mereka kepada helmet baru serta diberikan jaket keselamatan berwarna terang. Khidmat ini diberikan kepada semua jenis motosikal tidak mengira jenama.

Kawasaki anjur kempen keselamatan di Plaza Tol Sg Besi – sedia pemeriksaan motosikal, helmet percuma

Semasa majlis pelancaran kempen ini, Liow dalam ucapannya telah memberitahu bahawa pada tahun 2016, 7,152 kematian disebabkan kemalangan jalan raya telah dicatat dan 4,485 daripadanya (bersamaan 62.7%) adalah terdiri daripada penunggang motosikal dan pembonceng motosikal.

Jadi, usaha seperti kempen yang dilakukan oleh Kawasaki ini sentiasa dianggap perlu untuk membantu pihak kerajaan dalam misi mengurangkan kadar kemalangan atas jalan raya dan beliau berharap banyak lagi phak korporat dan syarikat swasta dapat bekerjasama dalam program seperti ini.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required