Nampaknya dah sampai masa untuk Proton memperkenalkan model Preve yang diperbaharui tak lama lagi. Gambar rajah yang bocor ini menunjukkan beberapa penambahbaikan yang dilakukan terhadap sedan segmen C itu. Antara yang paling utama ialah untuk mempertingkat tahap NVH (noise, vibration dan harshness).

Untuk mencapai perkara ini, Proton menaiktaraf mount bagi enjin dan transmisi (sama seperti Iriz). A-pillar juga diperkemas, dan untuk melengkapi faktor penebat kebisingan, pemasangan bahagian lantai dengan karpet baru dan penggunaan penebat getah yang lebih banyak untuk mengurangkan bunyi bising angin pada kelajuan tinggi.

Di bahagian dalam, bunyi bising yang disebabkan oleh sistem pendingin hawa telah dibetulkan, dan sistem infotainmen dipertingkat kepada yang lebih baik. Tombol gear juga menerima kemasan terbaru, serta karpet baru adalah dari jenis yang baru.

Dari segi rekaan, ini kali pertama wajah depannya dapat dilihat. Selain daripada logo 3D seperti yang ada pada Perdana, rekaannya nampak sama sahaja. Ia bagaimanapun diberikan sentuhan baru – bumbung, perumah cermin sisi dan kemasan bahagian belakang berwarna hitam.

Seperti yang pernah kami laporkan, Preve yang dipertingkatkan ini, yang ketika itu dilihat di Lebuhraya KL-Seremban, juga akan menerima warna baru, Ruby Red. Dari segi mekanikal, Preve mungkin akan kekal dengan enjin 1.6 liter turbo CFE. Apa yang anda fikir tentang peningkatan ini? Kalau ada, maklumkan diruang komen.