Rapid KL umum waktu operasi LRT di stesen Gombak dilanjutkan pada 31 Januari ini sempena Thaipusam

Rapid KL umum waktu operasi LRT di stesen Gombak dilanjutkan pada 31 Januari ini sempena Thaipusam

Rapid KL menerusi Prasarana Malaysia Berhad (Prasarana) telah memaklumkan waktu operasi bagi perkhidmatan Transit Aliran Ringan (LRT) di stesen Gombak akan dilanjutkan pada 31 Januari ini sempena sambutan Thaipusam. Di samping perkhidmatan LRT bagi laluan Kelana Jaya akan membuka stesennya di Gombak hingga 2 pagi pada Rabu ini, perkhidmatan bas ulang alik khas juga akan disediakan Rapid KL bagi perjalanan antara Batu Caves dan Stesen LRT Gombak.

Stesen LRT dan Transit Aliran Massa (MRT) serta monorel lain akan ditutup pada waktu seperti biasa. Ini bermakna penumpang boleh memasuki Stesen LRT Gombak pada bila-bila masa hingga 2 pagi dan keluar di mana-mana stesen LRT atau MRT.

Manakala kekerapan tren ialah setiap 30 minit, yang berlepas dari Stesen Gombak selepas waktu perkhidmatan tren biasa. Tempoh perkhidamtan tren bagi Laluan Ampang/Sri Petaling dan Laluan MRT Sungai Buloh-Kajang juga akan dilanjutkan bagi memenuhi keperluan perjalanan pada waktu tambahan itu.

Di samping itu, tren akan menunggu hingga tibanya tren terakhir dari Gombak di stesen integrasi Masjid Jamek dan Pasar Seni, manakala perkhidmatan yang disediakan adalah pada kekerapan setiap 30 minit.

Rapid KL umum waktu operasi LRT di stesen Gombak dilanjutkan pada 31 Januari ini sempena Thaipusam

Bagaimanapun, tempoh operasi tidak dilanjutkan bagi perkhidmatan KL Monorel dan Laluan BRT-Sunway.

Prasarana turut menambah, Rapid KL juga menyediakan perkhidmatan bas ulang-alik antara Hab Bas Pasar Seni dan Batu Caves mulai esok dengan kekerapan antara 10 hingga 15 minit, bermula pada 4.30 petang dan berakhir pada 11 malam pada Rabu. Kadar tambang ialah RM2 bagi setiap perjalanan.

Berikutan penutupan jalan di beberapa jalan utama pada hari tersebut, perubahan laluan perkhidmatan bas di sekitar Batu Caves dan Gombak juga akan dilaksanakan. Laluan terlibat ialah Laluan 173: Hab Taman Jasa Utama-Lebuh Ampang, Laluan 171: Hab Wira Damai-Lebuh Ampang, Laluan T204: Hab Greenwood-Kg Nakhoda dan Laluan MPS 01: Hab Selayang Mutiara-Stesen LRT Gombak.

Justeru, Rapid KL menasihati agar para pengguna supaya sedia maklum mengenai perkara ini. Sebarang maklumat lanjut, sila layari www.myrapid.com.my, Facebook myrapid atau twitter @myrapid.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required