Nissan X-Trail X-Tremer kini di Malaysia – dari RM141k

Nissan X-Trail X-Tremer kini di Malaysia – dari RM141k

Edaran Tan Chong Motor telah melancarkan satu lagi varian untuk barisan SUV X-Trail bagi pasaran Malaysia iaitu X-Trail X-Tremer baharu. Ia hadir dengan penampilan luaran yang lebih menyerlah, bahkan diserikan dengan beberapa kit badan yang lebih berketerampilan.

X-Trail X-Tremmer ini telah dipertingkatkan dengan kekemasan X-Face untuk bahagian hadapannya, sekaligus menyerlahkan lagi identitinya. Bukan itu sahaja, ia juga ditampilkan dengan padanan warna Passion Red untuk badannya serta padanan rona siluet hitam untuk beberapa kit luaran baharu termasuklah bumbung, rel bumbung, spoiler belakang, cermin sisi dan rim aloi lima jejari bersaiz 17-inci dengan sentuhan hitam berkilat. Selain itu, ia turut dipasang dengan pelindung bampar belakang baharu berwarna krom bagi menambahkan lagi aura lasaknya.

Di dalamnya, tiada perubahan yang drastik dilakukan, selain ia menampilkan tempat duduk kulit Nappa mewah berwarna hitam yang meningkatkan lagi sofistikasinya.

Bahagian mekanikal termasuk penjana kuasanya masih dikekalkan iaitu 2.5L 4WD dipadankan dengan enjin QR25DE-k2 bersama Twin CVTC yang mampu menawarkan output maksimum 171 PS pada 6,000 rpm dan tork 233 Nm pada 4,000 rpm. Varian 2.0L 2WD pula menggunakan enjin MR20DD dengan sistem pancitan terus dan Twin CVTC, ia berupaya menjana kuasa sehingga 144 PS pada 6,000 rpm dan tork 200 Nm pada 4,400 rpm.

Kedua-dua varian ini turut dipadankan kotak gear Xtronic CVT generasi baharu dengan mod manual tujuh-kelajuan serta sistem ECO Mode untuk menawarkan penjimatan bahan api yang lebih baik, selain prestasi pemanduan lebih lancar dan berkuasa.

Bagi aspek keselamatan, kedua-dua varian ini dilengkapi dengan dua beg udara, ABS, EBD, BA, Kawalan Dinamik Kenderaan, Bantuan Mula Mendaki, Isofix dan Kawalan Chasis Aktif. Walau bagaimana pun varian 2.5 4WD memiliki pertambahan elemen keselamatan iaitu Kawalan Turun Bukit. Selain itu, ia turut menawarkan teknologi canggih Nissan Intelligent Mobility yang merangkumi Intelligent Around View Monitor untuk perspektif pandangan 360 darjah bagi menjadikan urusan memarkir dan navigasi lebih mudah.

Nissan X-Trail X-Tremer kini di Malaysia – dari RM141k

Intelligent Ride Control pula mengurangkan olengan yang dialami oleh pemandu apabila melalui laluan yang tidak rata dengan cara mengawal kuasa tork enjin dan brek, sekali gus meningkatkan keselesaan. Sistem Intelligent Engine Brake mengubah suai jumlah brek enjin untuk mengurangkan pecutan ketika mengambil selekoh atau berhenti.

Manakala Intelligent Trace Control – ciri pertama pada Nissan – berfungsi mengenakan sedikit tekanan brek ke atas roda-roda untuk mengurangkan masalah understeer. Intelligent 4×4 System (4×4-i) pula menawarkan pilihan mode tetap 2WD, Auto Mode (mode 2WD dan 4WD modes) atau Lock Mode (pacuan semua roda sepanjang masa) untuk keseronokan pemanduan yang ekstrem dan keselamatan terbaik, walaupun di atas jalan yang tidak sempurna.

X-Trail X-Tremer ditawarkan pada harga RM141,450 (2.0L 2WD) dan RM163,650 (2.5L 4×4-i) serta hadir bersama jaminan selama lima tahun dan perbatuan tanpa had. Sementara aksesori yang dipasang dari kilang didatangkan dengan jaminan selama tiga tahun atau perbatuan sejauh 100,000km (mana-mana tiba dahulu).

Pemilik sedia ada X-Trail (varian Comfort/ Aero Edition/ Premium IMPUL) yang ingin menaik taraf X-Trail masing-masing boleh membeli aksesori-aksesori X-Tremer secara berasingan. Untuk maklumat lanjut, sila layari laman web: www.nissan.com.my atau kunjungi mana-mana bilik pameran Nissan di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required