Anih tawar diskaun tol 10% dan keluarkan cadangan jadual perjalanan sempena Tahun Baharu Cina 2018

Anih tawar diskaun tol 10% dan keluarkan cadangan jadual perjalanan sempena Tahun Baharu Cina 2018

Seperti beberapa syarikat konsesi lebuhraya yang lain, Anih Berhad yang mengendalikan Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 (LPT1) turut menawarkan diskaun tol sebanyak 10 peratus kepada semua kelas kenderaan sempena sambutan Tahun Baharu Cina ini.

Diskaun tersebut akan bermula pada pukul 12 tengah malam 16 Feb hingga 11.59 malam hari yang sama sebagai tanda penghargaan buat para pengguna kedua-dua lebuhraya terbabit.

Malah Anih Berhad menjangkakan peningkatan trafik sebanyak 60% bermula petang 14 Feb dan 17 Feb depan berbanding 150,000 kenderaan pada hari biasa kerana pengguna mengambil peluang bercuti sempena cuti panjang perayaan. Justeru, Jadual Cadangan Waktu Perjalanan (TTA) turut dikeluarkan bagi membantu orang ramai merancang perjalanan masing-masing dan dalam waktu yang sama mengurangkan kenderaan bertembung pada masa sama pada waktu puncak di Plaza Tol Gombak, Plaza Tol Bentong dan Plaza Tol Karak.

Anih tawar diskaun tol 10% dan keluarkan cadangan jadual perjalanan sempena Tahun Baharu Cina 2018

Mengikut TTA tersebut, mereka yang merancang pulang ke kampung pada 15 Februari di Pahang disarankan memasuki Plaza Tol Gombak pada pukul 12 tengah hari hingga 3 petang atau 7 malam ke 11 malam manakala mereka ke Kelantan dan Terengganu, waktu saranan ialah 6 hingga 10 pagi atau 5 petang ke 8 malam.

Manakala pada 18 Februari pula, mereka dari Pahang disarankan masuk ke lebuh raya pada pukul 6 ke 10 pagi atau 7 malam ke 10 malam, Terengganu (8 ke 11 pagi atau 8 ke 10 malam) dan Kelantan (6 petang ke 10 malam atau 9 malam hingga 12 tengah malam).

Pengguna kenderaan ringan juga disarankan untuk mengelak daripada memasuki Plaza Tol Gombak antara pukul 9.30 pagi hingga 12 tengah hari dan 9.30 malam hingga 12 tengah malam yang merupakan waktu saranan untuk bas ekspress.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required