PLUS memaklumkan kerja-kerja merobohkan Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau telah pun dimulakan

PLUS memaklumkan kerja-kerja merobohkan Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau telah pun dimulakan

PLUS Malaysia Berhad telah memaklumkan semua kerja-kerja perobohan struktur fizikal Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau telah bermula dan dijangka selesai sepenuhnya penghujung Mac yang akan datang.

Pengarah Urusan PLUS, Datuk Azman Ismail berkata, “Kerja-kerja perobohan tersebut akan dilaksanakan secara berperingkat mengikut jadual kerja yang diluluskan.”

Menurut Azman, pada ketika ini, PLUS telah membuat persiapan kerja pelencongan jalan serta proses membawa masuk peralatan di lokasi perobohan. Kerja-kerja pengurusan trafik dan penutupan lorong di Plaza Tol Batu Tiga telah bermula semalam, 20 Februari, manakala bagi Plaza Tol Sungai Rasau akan bermula pada malam ini, 21 Februari sepertimana yang dijadualkan.

“Kerja-kerja awalan seperti pemindahan peralatan tol, papan tanda serta aset-aset lain telah bermula 22 Januari lalu dan tamat pada 8 Februari,” katanya.

PLUS memaklumkan kerja-kerja merobohkan Plaza Tol Batu Tiga dan Sungai Rasau telah pun dimulakan

Pada masa yang sama, PLUS menasihatkan semua pemandu yang melalui kedua-dua plaza tol tersebut supaya lebih berhati-hati dan memperlahankan kenderaan mereka.

“Terdapat banyak papan tanda amaran disediakan di lokasi terutamanya melibatkan papantanda amaran seperti had kelajuan kenderaan, dilarang memotong, lencongan di hadapan dan sebagainya untuk memberi peringatan kepada kira-kira 150,000 pemandu yang melalui kawasan terbabit setiap hari,” jelas Azman.

Selain daripada itu, PLUS turut meletakkan kon-kon keselamatan berpelekat pemantul cahaya di lokasi untuk membolehkan pemandu mengetahui kedudukan lorong.

“Lampu-lampu jalan (highmast) turut dinyalakan pada waktu malam untuk membantu orang ramai,” katanya.

Pihak PLUS sentiasa prihatin atas keselamatan pengguna jalan raya dan juga pekerja kontraktor perobohan semasa kerja perobohan ini dijalankan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required