Volkswagen Golf Mk7.5 mula ditunjuk di web Malaysia

Volkswagen Golf Mk7.5 mula ditunjuk di web Malaysia

Mungkin ramai yang sudah tahu bahawa Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) akan memperkenalkan rangkaian model facelift Volkswagen Golf Mk7.5 di sini tidak lama lagi. Terbaru, syarikat itu telah mula memaparkan iklan teaser di laman web rasmi mereka, dengan tiga model yang sah akan dilancarkan nanti – Golf standard, Golf GTI dan versi prestasi Golf R.

Iklan berkenaan juga mula membuka pendaftaran kepada mereka yang berminat untuk mengetahui lebih lanjut model ini nanti. Masih belum ada pengesahan tentang senarai spesifikasinya, tetapi iklan berkenaan memberikan beberapa gambaran berkaitan itu.

Bagi Golf standard, ia akan menggunakan enjin 1.4 liter empat-silinder TSI (150 PS dan 250 Nm) dan dipadankan dengan transmisi automatic DSG tujuh-kelajuan. Antara ciri lain yang akan melengkapinya ialah lampu utama LED (menggantikan lampu bi-Xenon), sistem pendingin Air Care Climatic dwi-zon, Drive Profile Selection, tujuh beg udara dan kamera belakang.

Bagi Golf GTI pula, ia menggunakan enjin 2.0 liter TSI, yang membekalkan sebanyak 230 PS, atau 245 PS bagi varian Performance. Itu dipadanan dengan transmisi automatik DSG enam-kelajuan, Adaptive Chassis Control, sistem masukan tanpa kunci serta kerusi larasan kuasa elektrik. Kemasan krom pada hujung ekzos dan kulit Vienna digunakan untuk ruang dalaman.

Volkswagen Golf Mk7.5 mula ditunjuk di web Malaysia

Yang terakhir, Golf R pula akan menggunakan enjin 2.0 liter TSI yang dijangka akan dinaik taraf, menghasilkan 310 PS dan dipadankan dengan DSG tujuh-kelajuan dan sistem pacuan semua roda 4Motion. Dengan imej berkenaan memaparkan bacaan 0-100 km/j dalam masa 5.1 saat, semakan ringkas pada laman web Volkswagen German mendedahkan itu adalah angka bagi model yang dilengkapi dengan transmisi manual enam-kelajuan – Golf R dengan DSG mampu memecut dalam masa 4.6 saat.

Dari segi penampilan, Golf R kelihatan menggunakan rim 19-inci, serta datang dengan paddle shifters, hujung ekzos krom, sistem infotainmen Discover Pro, Park Distance Control, material kulit Vienna, Driver Profile Selection dan lampu utama LED adaptif.

Apa pun, senarai spesifikasi yang dinyatakan ini masih belum rasmi dan tertakluk kepada perubahan. Perincian lanjut hanya akan didedahkan sebaik sahaja model ini dilancarkan secara rasmi untuk pasaran Malaysia.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required