PLUS tutup lorong kiri di Jambatan Pulau Pinang mulai 26 Feb hingga 21 Ogos ini untuk penyelenggaraan

PLUS tutup lorong kiri di Jambatan Pulau Pinang mulai 26 Feb hingga 21 Ogos ini untuk penyelenggaraan

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) telah memaklumkan bahawa mulai hari ini, 26 Februari, sehingga 21 Ogos 2018, lorong kiri di KM4.2 sehingga KM5.8 di Jambatan Pulau Pinang ditutup bagi fasa kedua kerja-kerja pemeriksaan dan penyelenggaraan berjadual kabel. Bagi kelancaran lalu lintas, satu lencongan trafik dilaksanakan sepanjang penutupan lorong kiri tersebut.

Kerja-kerja pemeriksaan dan penyelenggaraan secara menyeluruh adalah antara kerja-kerja berjadual yang dilaksanakan bagi memastikan struktur kabel Jambatan Pulau Pinang berada di tahap yang terbaik untuk keselamatan orang ramai. Kabel Jambatan Pulau Pinang merupakan elemen penting yang perlu diperiksa setiap empat tahun untuk mengesan sebarang kerosakan.

Fasa Pertama yang dilaksanakan sejak 22 Ogos lalu yang melibatkan laluan yang bertentangan, telah pun selesai mengikut jadual.

Justeru, PLUS menasihatkan orang ramai supaya merancang perjalanan dan menggunakan laluan alternatif seperti Jambatan Kedua Pulau Pinang atau menggunakan perkhidmatan feri untuk menikmati perjalanan yang lebih selesa dalam tempoh tersebut.

PLUS turut menasihatkan pengguna lebuh raya supaya mendapatkan maklumat trafik terkini menerusi laman Twitter PLUSTrafik dan aplikasi PLUS Mobile App.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required