Kia Sportage 2.0L EX diperkenalkan di M’sia – RM130k

Kia Sportage 2.0L EX diperkenalkan di M’sia – RM130k

Naza Kia Malaysia telah memperkemaskan barisan Kia Sportage di negara ini dengan pengenalan terhadap varian Sportage 2.0L EX, yang dijual bersama Sportage 2.0L GT CRDi diesel AWD. Dua varian pacuan dua-roda ini yang memperkenalkan QL generasi ke-empat di Malaysia pada 2016, selepas 2.0L KX dan 2.0L GT Line, digugurkan dari pasaran.

Tiada perubahan daripada segi penjana kuasa, Sportage 2.0L EX masih mengekalkan enjin 2.0 liter Nu MPI empat-silinder, yang dipadankan bersama transmisi automatik enam-kelajuan. Hamburan kuasanya juga kekal sama, dengan 155 PS pada 6,200 rpm dan 192 Nm pada 4,000 rpm.

2.0L EX menerima roda aloi kekemasan-machine 18-inci jejari-berkembar rekaan baharu dan elemen standard untuk SUV lima-tempat duduk ini termasuk pengesan parkir hadapan dan belakang, pengesan hujan dan cermin sisi yang boleh dilipat secara automatik.

Kia Sportage 2.0L EX diperkenalkan di M’sia – RM130k

Turut dilengkapi dengan kemasukan tanpa kunci, butang push start dan pendingin hawa automatik sepenuhnya. Malah varian ini turut didatangkan dengan cermin pandang belakang anti-gelam electrochromic dan sistem audio dengan skrin sesentuh tujuh-inci baharu bersama sokongan Android Auto dan Apple CarPlay.

Seperti model petrol sebelum ini, EX turut dilengkapi dengan enam beg udara (dua di hadapan, sisi dan tirai), ABS, ESC, kawalan kestabilan kenderaan dan bantuan mula-mendaki serta cagak Isofix.

Terdapat lima warna yang ditawarkan untuk varian ini iaitu Cherry Black, Mercury Blue, Fiery Red, Snow White Pearl dan Mineral Silver. Kia Sportage 2.0L EX ditawarkan dengan harga RM129,888, dan turut disertakan dengan waranti lima-tahun, tanpa perbatuan terhad.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required