Nissan NV350 Urvan facelift diperkenalkan di Malaysia

Nissan NV350 Urvan facelift diperkenalkan di Malaysia

Edaran Tan Chong Motor (ETCM) telah melancarkan Nissan NV350 Urvan facelift di Malaysia, MPV bersaiz besar berkapasiti 14-tempat duduk – yang diperkenalkan di pasaran tempatan pada Oktober 2014 – kini telah ditampilkan dengan beberapa perubahan minor.

Bagi bahagian luarannya, peningkatan yang dilakukan termasuklah menampilkan gril hadapan signitur V-motion baharu dan bampar hadapan serta lampu utama yang digayakan semula. Manakala di dalamnya pula, Urvan menerima roda stereng baharu, sekaligus memberikan sentuhan yang lebih moden untuk bahagian kabin. Selain itu, bas mikro yang menerima pengiktirafan EEV ini masih meneruskan penjana kuasa dan mekanikal yang sama iaitu enjin YD25DDTi 2.5 liter turbodiesel yang dipadankan dengan transmisi manual lima-kelajuan.

Ciri-ciri lain termasuklah Pengehad Kelajuan (ECE R89: Peranti Pengehad Kelajuan) dipasang untuk memastikan had kelajuan 100 km/j untuk kenderaan penumpang lebih 12-tempat duduk di Malaysia dipatuhi, serta Penutup Bahan Api dengan Kunci (ECE R34: Menghalang Risiko Kebakaran) turut dipasang.

Sistem Bantuan Brek (BA), Sistem Brek Anti-Kunci (ABS), Lampu Berhenti pada kedudukan tinggi dan Kunci Keselamatan Kanak-kanak menjadi ciri keselamatan standard. Manakala Zone Body Construction NISSAN memaksimumkan perlindungan para penumpang jika berlaku kemalangan.

Diimport terus dari Jepun seperti mana sebelum ini, Nissan NV350 Urvan facelift kini ditawarkan pada harga RM125,000 (atas jalan, tanpa insurans) dan didatangkan dengan waranti lima-tahun atau 150,000 km untuk pendaftaran individu dan syarikat persendirian.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required