Vespa GTS Super 300 dilancar di M’sia – RM27,072

Vespa GTS Super 300 dilancar di M’sia – RM27,072

Naza Premira Sdn Bhd hari ini telah melancarkan Vespa GTS Super 300 untuk pasaran Malaysia, pada harga RM27,072 (termasuk GST, tanpa insurans). Ini adalah sebuah model yang dikuasakan oleh enjin Quasar satu silinder 278.3 cc empat strok yang mampu menghasilkan 21.2 hp pada 7,750 rpm dan 22 Nm tork pada 5,000 rpm. Transmisi pula adalah unit CVT.

Dengan itu, bermakna ia bukanlah sebuah model yang dikuasakan oleh enjin i-Get seperti yang kami pernah uji di Vietnam Julai tahun lalu. Model yang disebutkan itu mempunyai ciri start/stop, tapi model yang dilancarkan untuk Malaysia ini tiada. Walaubagaimanapun, ia masih adalah enjin yang menggunakan sistem suntikan bahan api.

Pada bahagian depan GTS Super 300 ini terdapat sistem suspensi lengan tunggal dengan penyerap hidraulik dan gegelung spring, manakala brek pula adalah unit cakera 220 mm. Pada bahagian belakang, terdapat dua penyerap hentak hidraulik yang boleh dilaras pra bebannya, bersama sistem brek cakera. Rim yang digunakan adalah bersaiz 12 inci.

Pada aspek keselamatan, motosikal ini didatangkan bersama sistem brek ABS two-channel, serta sistem anti gelinciran ASR. Kuncinya pula mempunyai immobilizer yang juga boleh digunakan untuk menghidupkan penggera (untuk mencari motosikal contohnya di kawasan letak kenderaan).

Bagi memberikan lebih kemudahan kepada pengguna, GTS Super 300 didatangkan dengan pengecas USB di bahagian ruang simpanan hadapan, ruang simpanan besar di bawah tempat duduk, panel instrumen LCD, lampu belakang rekaan baru, serta lampu siang LED. Tangki bahan api motosikal ini mempunyai kapasiti 8.5 liter.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required