MyPUSPAKOM kini di beroperasi Pulau Pinang, Kedah dan Perlis – proses temujanji menerusi dalam talian

MyPUSPAKOM kini di beroperasi Pulau Pinang, Kedah dan Perlis – proses temujanji menerusi dalam talian

Bagi pelanggan Puspakom yang berada di Pulau Pinang, Kedah dan Perlis, mulai bulan Mac ini, anda boleh membuat temujanji bagi pemeriksaan kenderaan, menerusi dalam talian menerusi laman web www.mypuspakom.com.my atau melalui applikasi MyPUSPAKOM yang boleh dimuat turun dari Google Play.

Dengan menggunakan sistem MyPUSPAKOM, pelanggan bukan sahaja boleh membuat temujanji, malah boleh membuat bayaran secara dalam talian. Pelanggan yang membuat temujanji menggunakan sistem MyPUSPAKOM hanya perlu membayar caj pemprosesan sebanyak RM3.50. Menurut CEO Puspakom, Mohammed Shukor Ismail berkata ia adalah susulan perlaksanaan sistem yang sama di Lembah Klang tahun lalu.

“MyPUSPAKOM yang dilaksanakan di Lembah Klang sejak enam bulan lalu telah menerima banyak maklumbalas positif daripada pelanggan. Rekod kami menunjukkan hampir 30,000 pelanggan dan syarikat telah berdaftar dengan MyPUSPAKOM dalam tempoh enam bulan tersebut.

MyPUSPAKOM kini di beroperasi Pulau Pinang, Kedah dan Perlis – proses temujanji menerusi dalam talian

“Pelanggan kini boleh membuat temujanji dan pembayaran pada bila-bila masa dan di mana sahaja dengan hanya menggunakan peralatan mudah-alih atau telefon bimbit. Dengan memanfaatkan teknologi digital di era perniagaan baharu, pengenalan MyPUSPAKOM adalah sangat tepat di mana pelanggan boleh mengawal proses temujanji dengan memilih slot temujanji sehingga enam bulan ke hadapan,” ujar Shukor.

Sistem ini membolehkan pelanggan menyusun temujanji secara lebih terancang, selain dapat mengetahui caj sebenar pemeriksaan. Ini akan mengelakkan pengaruh luar selain menghapuskan risiko dikenakan caj perkhidmatan yang tinggi oleh orang tengah ataupun pihak luar.

Setiap transaksi yang berjaya akan diberikan satu kod QR, dan pada tarikh temujanji, pelanggan hanya perlu memandu ke lorong temujanji yang ditetapkan, imbas kod QR di tablet atau terminal pengimbas dan pemeriksaan akan dilakukan.

Melalui sistem ini, pemeriksaan hanya mengambil masa kurang dari satu jam bermula dari masa mengimbas kod QR dan pelanggan-pelanggan tidak perlu menunggu lama untuk pemeriksaan kenderaan mereka, membolehkan mereka mengurus masa dengan lebih baik dan berkesan.

“Kami sentiasa berusaha menambahbaik perkhidmatan selaras dengan kehendak pelanggan dalam memberi kemudahan pemeriksaan kenderaan yang telus dan efisyen. Sehubungan itu, kami menggalakkan pelanggan agar menggunakan MyPUSPAKOM bagi memudahkan proses temujanji,” kata Shukor lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required