PLUS sediakan 32 mesin layan diri tambah nilai di kawasan R&R, plaza tol terpilih seluruh negara

PLUS sediakan 32 mesin layan diri tambah nilai di kawasan R&R, plaza tol terpilih seluruh negara

PLUS Malaysia Berhad (PLUS) memaklumkan, kini para pengguna lebuh raya kendaliannya tidak perlu lagi mengunjungi Pusat Khidmat Pelanggan atau Lorong Tambah Nilai untuk menambah nilai kad PLUSMiles atau kad Touch ‘n Go mereka tetapi boleh berbuat demikian di 32 mesin layan diri (SSK) yang disediakan di kawasan rehat serta plaza tol terpilih di seluruh negara buat masa ini.

Di R&R, mesin SSK disediakan di lokasi yang strategik seperti berhampiran mesin ATM, medan selera dan lain-lain. Pada ketika ini, mesin SSK disediakan di R&R Tapah (kedua-dua arah), R&R Seremban (kedua-dua arah), R&R Sungai Perak (kedua-dua arah), R&R Ayer Keroh (kedua-dua arah), R&R Pagoh (kedua-dua arah), R&R Dengkil (arah selatan), R&R Gunung Semanggol (arah utara), Restoran Jejantas Sungai Buloh (kedua-dua arah) dan Hentian Sebelah Simpang Pulai (arah selatan).

Mesin SSK turut disediakan di bangunan pejabat operasi plaza tol terpilih iaitu Jalan Duta, Kota Damansara, Subang, Setia Alam, Bukit Raja, Rawang, Rawang Selatan, Bukit Beruntung, Tanjung Malim, Bidor, Sungai Besi, Kajang, Nilai, Seafield, USJ dan KLIA.

PLUS sediakan 32 mesin layan diri tambah nilai di kawasan R&R, plaza tol terpilih seluruh negara

Menurut Ketua Pegawai Operasi PLUS, Zakaria Ahmad Zabidi, “Semua transaksi tambah nilai di mesin SSK tidak akan dikenakan caj tambahan. Bagi setiap transaksi, pengguna boleh menambah nilai kad PLUSMiles atau Touch ‘n Go mereka dengan nilai pilihan iaitu RM10, RM20, RM50 atau RM100.”

Untuk kemudahan orang ramai, kesemua mesin SSK tersebut beroperasi 24 jam setiap hari. Secara puratanya, setiap transaksi tambah nilai di SSK mengambil masa di antara 20 saat hingga 1 minit menerusi 4 langkah mudah iaitu masukkan kad PLUSMiles/Touch ‘n Go pada slot pengimbas kad, kemudian membuat pilihan tambah nilai pada skrin, seterusnya masukkan wang tunai dan akhir sekali mengambil resit transaksi tambah nilai.

“Pihak PLUS dan Touch ‘n Go juga bercadang untuk menambah beberapa lagi SSK di sepanjang lebuh raya untuk memberi lebih pilihan dan kemudahan untuk pengguna lebuh raya PLUS,” kata Zakaria.

Pada ketika ini, terdapat kira-kira 112 mesin SSK di seluruh negara. Jumlah tersebut merupakan sebahagian daripada 10,000 pusat tambah nilai yang terdapat di seluruh negara termasuk mesin-mesin ATM, pusat membeli-belah, kedai serbaneka 24 jam, stesen minyak dan lain-lain lagi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required