Volkswagen Passenger Cars Malaysia umum jadual servis berkala yang disemak semula – 26% lebih jimat

Volkswagen Passenger Cars Malaysia umum jadual servis berkala yang disemak semula – 26% lebih jimat

Volkswagen Passengger Cars Malaysia (VPCM) hari ini mengumumkan bahawa pakej servis berkala untuk semua kenderaan mereka telah disemak semula dan menamwarkan penjimatan sehingga 26% (dikira berdasarkan tempoh lima tahun atau 75,000 km). Harga baharu selepas proses semakan semula ini bakal berkuatkuasa bermula 1 April 2018.

Menurut pengarah urusan VPCM Florian Steiner, langkah ini adalah selari dengan usaha syarikatnya bagi mengoptimakan pengalaman memiliki VW dan memberikan lebih ketenangan minda kepada pemilik-pemilik kenderan jenama tersebut.

“Jadual servis berkala yang disemak semula ini, bersama program penyelenggaraan percuma yang diperkenalkan sejak 1 Januari 2018, akan menjadikan pemilikan Volkswagen sesuatu yang kos-efektif,” tambahnya.

Volkswagen Passenger Cars Malaysia umum jadual servis berkala yang disemak semula – 26% lebih jimat

Jadual servis berkala baharu yang dikemaskini tersebut adalah terpakai untuk semua model lama dan baharu Volkswagen yang dijual di Malaysia. Namun jika anda mempunyai unit yang dibeli dari pengimport persendirian, kereta berkenaan tidak layak untuk menerima faedahnya dari jadual berkenaan.

VPCM menyatakan semakan semula ini melibatkan pemanjangan sela masa pada berberapa komponen yang kini boleh digunakan dalam tempoh masa yang lebih lama. Oleh itu, pengguna bakal berjimat atas sebab berkenaan, dalam masa yang sama VW akan melakukan segala pemeriksaan rutin dalam proses servis standard.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Mohd Farid Awaludin

Farid mula menggilai kereta dengan menghafal logo dan jenama kereta ketika berumur 4 tahun, dan selanjutnya belajar membaiki kereta di institut kemahiran awam tempatan. Selalu membayangkan diri menjadi kerdil masuk ke dalam sistem mekanikal untuk diagnosis masalah dan memahamkan diri sendiri berkenaan teknologi baru. Dek selalu berangan mahu jadi seperti Tiff Needell, akhirnya diberi peluang untuk menyertai dunia media permotoran pada tahun 2012.

 
 

Add a comment

required

required