Honda HR-V facelift telah pun dikesan berada di jalan raya di Malaysia oleh pembaca paultan.org Anthony Look, yang memberikan bayangan ia mungkin akan dilancarkan pada tahun ini. Model berwarna putih yang diuji ini yang tidak ditutupi sebarang penyamaran, menampakkan sedikit gaya yang pelik.

Di belakangnya, kelihatan jaluran krom yang bersambung pada lampu belakang, yang memberikan gambaran ia adalah model facelift. Walau bagaimana pun, grafik pada lampu belakangnya masih sama dengan HR-V pra-peningkatan, dan LED jenis-tiub pula seperti kereta pasaran Jepun.

Sementara pada bahagian hadapannya pula, kelihatan lampu nyalaan siang baharu ditampilkan. Dilihat menerusi foto ini, bampar yang dipertingkatkan (dengan lampu baharu) tidak ditampilkan, begitu juga dengan palang krom tebal pada gril.

Varian tertinggi pula mungkin hadir dengan rekaan lampu utama LED baharu seperti yang ditampilkan pada model terkini Accord dan Civic, sementara varian spesifikasi rendah pula digayakan dengan lampu nyalaan siang LED. Buat masa ini, elemen yang ditampilkan ini kebarangkalian tidak akan sama dengan apa yang kita bakal dapat kelak. Tapi pasti anda tidak sabar untuk menantikan kehadiran HR-V facelift ini bukan?

GALERI: Honda HR-V/Vezel facelift