Petronas lancar kempen ‘Stay Alert, Stay Hydrated’

Petronas lancar kempen ‘Stay Alert, Stay Hydrated’

Bertolak dari angka statistik kemalangan jalan raya yang bertambah tinggi dan merisaukan di Malaysia – dengan angka korban 7,000 nyawa pada 2016 – Petronas dengan kerjasama Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) dan Nestle melancarkan kempen “Stay Alert, Stay Hydrated” bagi tempoh sepanjang tahun hingga 31 Disember 2018.

Sepanjang tempoh ini, Petronas menawarkan kombo minuman sebotol air mineral dan setin Nescafe yang dijual pada harga RM3.50 sahaja. “Jika sebelum ini kami kerap menganjurkan kempen Coffee Break ketika musim perayaan, kempen terbaru ini melangkau lebih daripada itu.

“Tetapi, masih dengan hasrat yang sama; agar pengguna dan pelanggan berehat sekejap ketika dalam perjalanan jauh,” jelas CEO dan Pengarah Urusan Petronas Dagangan Berhad (PDB), Dato’ Mohd Ibrahimnudding Mohd Yunus.

Petronas lancar kempen ‘Stay Alert, Stay Hydrated’

Disebalik promosi yang dijalankan, perkara yang menjadi matlamat utama ialah untuk meningkatkan kesedaran pengguna jalan raya terhadap bahaya masalah terlelap ketika memandu (microsleep). Ini juga merupakan satu masalah serius yang jarang diberi perhatian oleh ramai orang.

Disebabkan hal-hal lain yang berkaitan keselamagan ketika memandu – seperti bahaya penggunaan telefon – kerap mendapat perhatian meluas, Petronas bagi kempen terbaru kali ini memilih untuk memberi penekanan khusus terhadap masalah terlelap ketika memandu pula.

Kempen ini sah disemua 700 stesen minyak serta Kedai Mesra Petronas di seluruh negara.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Hazril Hafiz

Berkecimpung di dalam media automotif tempatan sejak 10 tahun lalu, Hafiz mengimpikan sebuah Malaysia dengan jaringan sistem pengangkutan awam yang lebih cekap dan menyeluruh. Tugas terakhirnya sebelum menyertai laman web ini ialah sebagai editor sisipan automotif sebuah akhbar arus perdana.

 
 

Add a comment

required

required