VW Tiguan Comfortline – pakej ‘Wild’ RM5k diperkenal

VW Tiguan Comfortline – pakej ‘Wild’ RM5k diperkenal

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah memperkenalkan pakej penggayaan ‘Wild’ untuk Tiguan Comfortline, dan ia dijual pada harga RM5,099. Melalui pakej ini, pembeli akan menerima pedal sport aluminium, hiasan pada but warna krom, plet krom pada tempat masuk barang, muncung ekzos krom, scuff plate dengan logo Tiguan dan penapis haba cermin “VW Tint”.

Pakej ini adalah satu usaha pengedar tempatan untuk menaikkan imej Tiguan Comfortline, iaitu varian yang lebih rendah bagi SUV tersebut. Satu lagi varian yang terletak di atasnya adalah Highline. Tiguan Comfortline dipasang di Malaysia dan dijual pada harga RM149,578. Dicampur dengan pakej ini, harganya menjadi RM154,677, tidak termasuk insurans.

Baru-baru ini juga, VPCM secara senyap telah menaik taraf sistem infotainmen MIB pada Tiguan Comfortline dan Highline, menyaksikan varian Highline didatangkan bersama sistem Discover Media lapan inci, manakala Comfortline pula mendapat sistem Composition Media bersaiz sama, tetapi tidak mempunyai naivgasi GPS dan kamera undur.

VW Tiguan Comfortline – pakej ‘Wild’ RM5k diperkenal

Tiguan generasi kedua ini dilancarkan di Malaysia hampir satu tahun yang lalu, dan ia dikuasakan oleh enjin TSI 1.4 liter dengan kuasa sebanyak 150 PS dan 250 Nm tork antara 1,500 hingga 3,500 rpm. Enjin turbo ini dipadankan bersama transmisi automatik klac berkembar enam kelajuan DSG dan dikatakan dapat memberi penggunaan bahan api 6.7 liter bagi setiap 100 km. Pecutan 0-100 km/j pula dapat dilakukan dalam masa 8.9 saat.

Seperti model Volkswagen yang lain juga (bermula 1 Januari 2018), Tiguan datang dengan program penyelenggaraan percuma tiga tahun atau 45,000 km, jaminan pengilang lima tahun dan bantuan tepi jalan lima tahun. Anda boleh melihat spesifikasi penuh kenderaan ini di CarBase.my.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required