Volkswagen Tiguan Comfortline, Tiguan Highline dan Passat Highline terima unit utama baharu; harga kekal

Volkswagen Tiguan Comfortline, Tiguan Highline dan Passat Highline terima unit utama baharu; harga kekal

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) dalam diam-diam memperkenalkan peningkatan bagi Tiguan Comfortline, Tiguan Highline dan Passat Highline, yang hanya melibatkan unit utama yang dipertingkatkan, dan berita baiknya, harga bagi ketiga-tiga model tersebut masih dikekalkan.

Semasa ia dilancarkan pada April 2017, Tiguan Comfortline dan Highline didatangkan dengan unit utama skrin sesentuh lapan-inci. Varian Comfortline didatangkan dengan sistem Composition Media yang menyokong Bluetooth, kad SD, USB dan AUX-in. Manakala Highline pula hadir dengan kesemua fungsi tersebut, tetapi bersama elemen tambahan termasuk navigasi dan kamera undur.

Unit utama yang dipertingkatkan pada kedua-dua varian tersebut adalah sebahagian daripada infotainmen Volkswagen MIB generasi terkini, yang diperkenalkan menerusi MK7.5 Golf. Kedua-dua sistem menerima skrin dengan kawalan ‘touch-sensitive’ berbanding butang biasa, namun masih mengekalkan tombol bagi volume dan talaan secara fizikal. Manakala Discover Pro, yang tidak ditawarkan di sini, menerima panel sesentuh penuh dengan paparan 9.2-inci.

Sebagai tambahan, pakej App-Connect, yang sebelum ini ditawarkan pada Highline dengan kos RM1,099, kini standard untuk Highline dan Comfortline, termasuk skrin bagi fungsi telefon pintar menerusi Apple CarPlay, Android Auto atau MirrorLink.

Volkswagen Tiguan Comfortline, Tiguan Highline dan Passat Highline terima unit utama baharu; harga kekal

Unit utama Discover Pro 9.2-inci skrin sesentuh-penuh boleh dilihat pada varian Golf GTD

Bagi elemen dan fungsinya, kebanyakannya lebih kurang sama, dan kedua-duanya turut disambungkan dengan lapan pembesar suara. Satu-satunya kelebihan bagi Discover Media berbanding Composition Media – selain kamera undur – ia ditampilkan dengan sambungan navigasi GPS, serta turut dilengkapi dengan sistem sambungan Apple CarPlay dan Android Auto, jadi and aboleh menggunakan Apple Maps (Apple CarPlay) atau Google Maps atau Waze (Android Auto) untuk navigasi.

Bagi Passat Highline, ia menerima peningkatan daripada unit lama Discover Media 6.5-inci dengan skrin yang lebih besat iaitu Discover Media lapan-inci – sama dengan yang ada pada Tiguan Highline. Passat Comfortline pula akan terus dengan unit yang lebih kecil iaitu Composition Media 6.5-inci, manakala varian yang lebih rendah Trendline pula kejal dengan paparan skrin sesentuh Composition Colour lima-inci.

Untuk perincian dan spesifikasi penuh mengenai Tiguan dan Passat, sila layari CarBase.my. Anda juga boleh membaca ulasan pandu uji Tiguan 1.4 TSI.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required