Kawasaki Z900 ditambah dengan pilihan warna baru

Kawasaki Z900 ditambah dengan pilihan warna baru

Semasa dilancarkan pada bulan Mac tahun lalu, Kawasaki Z900 ditawarkan dalam pilihan tiga warna iaitu kelabu sebagai model standard yang dijual pada harga RM49,158 dan biru serta merah metalik sebagai model edisi khas berharga RM50,959. Model edisi khas ini juga mendapat tambahan pelbagai aksesori.

Terbaru, Kawasaki telah menambah pilihan warna bagi model standard, iaitu warna yang digelar sebagai Metallic Green Black. Harganya masih lagi sama, iaitu RM49,158 termasuk GST, tanpa insurans dan kos pendaftaran lain.

Z900 adalah pengganti bagi Z800, dan ia melibatkan binaan serba baru, bersama enjin berkapasiti 948 cc, empat silinder sebaris berpenyejukan cecair yang mampu menghasilkan 124 hp pada 9,500 rpm dan 98.6 Nm tork pada 7,700 rpm. Jumlah kuasa ini adalah 13 hp lebih berbanding enjin Z800.

Kawasaki Z900 ditambah dengan pilihan warna baru

Turut diberikan secara standard pada Z900 adalah klac jenis slipper, yang boleh mengelakkan lantunan pada tayar belakang semasa menurunkan gear secara agresif, panel instrumen skrin LCD, pilihan tiga mod tunggangan, serta lampu shift light pada bahagian meter rpm.

Di bahagian hadapan, motosikal ini menggunakan fork USD yang boleh dilaras untuk lantunan dan pra beban, serta brek cakera berkembar 300 mm dengan angkup empat piston. Di bahagian belakang pula terdapat monoshock dengan pelarasan lantunan dan pra beban, serta brek cakera tunggal 250 mm serta angkup satu piston. Kedua-dua brek ini juga mempunyai sistem brek ABS.

Berat keseluruhan Z900 adalah 210 kg (213 kg untuk model SE) dan ia menyediakan tangki bahan api berkapasiti 17 liter. Rim di kedua-dua bahagian adalah bersaiz 17 inci, dengan tayar 120/70 di hadapan dan 180/55 di belakang.

GALERI: Kawasaki Z900 ABS SE

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required