SPAD sediakan 67,000 Kad Bantuan Teksi 1Malaysia – nafi dakwaan ia akan diberikan selepas PRU14 ini

SPAD sediakan 67,000 Kad Bantuan Teksi 1Malaysia – nafi dakwaan ia akan diberikan selepas PRU14 ini

Pada 13 April lalu, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak telah melancarkan Kad Bantuan Teksi 1Malaysia mengandungi nilai RM800 untuk pembelian petrol atau gas asli (NGV) di stesen minyak Petronas. Di mana seramai 67,000 pemandu teksi di seluruh negara menerima kad bantuan yang diagihkan oleh Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD) dengan kerjasama Kementerian Kewangan, dan melibatkan dana sebanyak RM53.6 juta.

Melalui kad bantuan itu, pemandu teksi juga mendapat kemudahan lain di bawah program kesetiaan Mesra Petronas, termasuk perlindungan insurans kemalangan peribadi sehingga RM50,000.

Najib berkata nilai RM800 dalam kad bantuan itu akan dikaji dari semasa ke semasa bergantung kepada kemampuan kerajaan.

SPAD sediakan 67,000 Kad Bantuan Teksi 1Malaysia – nafi dakwaan ia akan diberikan selepas PRU14 ini

Dalam masa yang sama, SPAD menafikan dakwaan kad terbabit hanya akan diberikan selepas Pilihanraya umum ke-14 ini yang tersebar menerusi media sosial. Menurut SPAD, pihaknya tidak akan teragak-agak untuk membuat laporan polis supaya penyebar berita tersebut disiasat pihak berkuasa, jika dakwaan liar itu masih berleluasa, laporan Berita Harian.

SPAD turut berkata, pemandu teksi tidak perlu risau kerana SPAD sudah menyediakan 67,000 kad bantuan yang boleh diambil dalam tempoh tiga bulan bermula semalam hingga 16 Julai depan.

Pemandu teksi boleh mengambil kad bantuan berkenaan dari pejabat-pejabat cawangan SPAD, tertakluk kepada waktu pejabat dan hari-hari kelepasan am setempat.

Menurut kenyataan itu, tarikh dan tempat pengambilan bagi para pemandu teksi di Sabah dan Sarawak pula akan diumumkan dalam masa terdekat oleh pejabat Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) di negeri berkenaan.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required