JKJR jangka kemalangan meningkat sepanjang musim PRU 14 – sila tingkatkan konsentrasi pemanduan

JKJR jangka kemalangan meningkat sepanjang musim PRU 14 – sila tingkatkan konsentrasi pemanduan

Jabatan Keselamatan Jalan Raya (JKJR) menjangkakan kadar kemalangan jalan raya meningkat sepanjang musim pilihan raya umum ke-14 yang akan tiba nanti berbanding hari biasa.

Menurut Ketua Pengarahnya, Datuk Rosli Isa, antara faktor peningkatan adalah rata-rata yang terlibat dalam kempen akan memandu dalam keadaan kurang tidur, keletihan dan tergesa-gesa ke tempat berkempen, laporan Bernama.

“Berdasarkan statistik dan pemantauan yang dilakukan JKJR pada pilihan raya lalu, memang terdapat peningkatan terutama musim berkempen sekurang-kurangnya sekali ganda. Jadi saya nasihatkan kepada semua ahli parti politik, jentera kempen dan orang ramai agar lebih berhati-hati terutama ketika memandu pada waktu malam,” katanya baru-baru ini.

Jadi, harap anda semua mempertingkatkan konsentrasi dalam pemanduan. Jika keadaan anda tidak mengizinkan untuk terus memandu, berhenti sejenak dan berehatlah. Atau pun minta bantuan keluarga/kenalan untuk meneruskan pemanduan. Jangan sesekali memandu dalam keadaan keletihan, mengantuk, dan di bawah pengaruh barang terlarang (termasuk alkohol dan dadah). Pandulah berhati-hati. Moga selamat sampai ke destinasi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required