Syed Zainal Abidin dilantik sebagai pengarah urusan dan CEO baharu Petronas Dagangan efektif 1 Jun ini

Syed Zainal Abidin dilantik sebagai pengarah urusan dan CEO baharu Petronas Dagangan efektif 1 Jun ini

Datuk Seri Syed Zainal Abidin telah dilantik sebagai pengarah urusan dan ketua pegawai eksekutif (CEO) baharu bagi Petronas Dagangan Berhad (PDB), menurut The Star. Bekas bos Proton dan COMOS ini akan memulakan tugasnya di syarikat perniagaan runcit minyak dan gas nasional tersebut bermula 1 Jun ini.

Beliau akan menggantikan Datuk Mohd Ibrahimbuddin Mohd Yunus yang melepaskan jawatan ekoran “mobiliti kakitangan di antara Petronas Group.” The Edge pula melaporkan beliau juga akan ditukarkan dari pengarah bukan-eksekutif kepada pengarah eksekutif, menurut syarikat yang tersenarai dalam Bursa Malaysia.

Syed Zainal kini merupakan timbalan presiden bagi pemasaran di Petronas, dan juga merupakan pengerusi dan pengarah bagi beberapa anak syarikat di bawah Petronas Group. Sebelum menjadi pengarah urusan kumpulan Proton dari tahun 2006 hingga 2012, beliau merupakan timbalan pengarah urusan Perodua.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required