VPCM sediakan 21 unit Polo untuk Socar bagi perkongsian kereta di M’sia – baki 29 unit bulan depan

VPCM sediakan 21 unit Polo untuk Socar bagi perkongsian kereta di M’sia – baki 29 unit bulan depan

Volkswagen Passenger Cars Malaysia (VPCM) telah mengumumkan akan menyediakan 50 unit Polo 1.6 hatchback kepada Socar, perkhidmatan perkongsian kereta dari Korea Selatan. Sebagai permulaan, sebanyak 21 unit Polo telah diserahkan kepada Socar, selebihnya akan tiba pada pertengahan Mei ini.

“Volkswagen Polo adalah pilihan terbaik untuk Socar, kerana ia merupakan kereta bandar yang cukup sempurna, turut menawarkan keselamatan yang diyakini, di samping pemanduan yang berkualiti,” ujar CEO Socar Malaysia Leon Foong.

Foong turut berkata, demografik semasa pengguna Socar di Malaysia berada di pertengahan usia 30-an, yang ingin mencuba model kereta baharu atau isi rumah yang perlu menggunakan kereta kedua atau ketiga dari semasa ke semasa.

Pengarah urusan VPCM Erik Winter pula berkata, “Kami gembira kerana dapat bekerjasama dengan Socar. Melalui perkongsian ini, kami dapat menawarkan ahli-ahli awam akses kepada kereta Volkswagen di samping memberi mereka peluang untuk menikmati keupayaan kejuruteraan Jerman. Polo ini sesuai untuk pemanduan di bandar, walaupun agak kecil, namun ia menawarkan pemanduan dinamik tanpa menjejaskan keselamatan dan keselesaan.”

Polo akan mula ditawarkan dalam perkhidmatan Socar bermula Mei ini dengan harga permulaan RM13.90 sejam (tanpa GST) termasuk petrol dan insuran komprehensif. Aplikasi Socar boleh dimuat turun ke telefon pintar menerusi Apple App Store dan Google Play Store.

GALERI : Volkswagen Polo 1.6 hatchback

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required