Grab jalin kerjasama dengan Kementerian Kesihatan bagi menawarkan pengangkutan ke hospital kerajaan

Grab jalin kerjasama dengan Kementerian Kesihatan bagi menawarkan pengangkutan ke hospital kerajaan

Grab Malaysia telah mengumumkan perjanjian kerjasama dengan Kementerian Kesihatan bagi membantu pesakit dan pelawat untuk mendapatkan pengangkutan yang lebih efisien ke beberapa buah hospital kerajaan terpilih di seluruh negara. Program ini terdorong dek masalah parkir yang kian meruncing di kebanyakan hospital kerajaan, di samping mungkin ada juga para pesakit atau pelawat yang mengalami kesulitan untuk mendapatkan pengangkutan.

Kerjasama ini telah diumumkan oleh Dato’ Mohd Shafiq Abdullah, Timbalan Ketua Setiausaha (Kewangan) Kementerian Kesihatan, di Hospital Serdang, baru-baru ini. Majlis tersebut turut dihadiri oleh Ketua Hal Ehwal Awam dan Kerajaan Grab Malaysia Amri Sham.

Menurut Grab, terdapat aturan telah diselaraskan bagi orang awam yang ingin menggunakan perkhidmatan ini iaitu mereka perlu memilih tempat untuk diambil dari mana-mana lokasi dan diturunkan iaitu di mana-mana hospital yang terpilih. Kemudian gunakan kod promo eksklusif yang diberi untuk pengguna Grab yang baharu atau sedia ada, dengan menerima potongan masing-masing sebanyak RM4 untuk empat kali pengangkutan dan juga diskaun RM4 untuk dua kali pengangkutan.

Sebagai tambahan bagi kod promo tersebut, pengguna Grab juga boleh mendapat manfaat daripada pelbagai ciri Grab termasuklah GrabChat iaitu kemudahan komunikasi dengan pemandu mereka, selain GrabReward yang menawarkan mata ganjaran yang boleh ditebus bagi pengangkutan secara percuma.

Terdapat 16 hospital yang mengambil bahagian dalam program telah pun berlangsung sejak April lalu iaitu Hospital Ampang, Hospital Kajang, Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Hospital Kuala Lumpur, Hospital Selayang, Hospital Serdang, Hospital Sungai Buloh, Hospital Putrajaya, Hospital Queen Elizabeth, Hospital Queen Elizabeth II, Hospital Tengku Ampuan Afzan, Hospital Sultanah Aminah, Hospital Georgetown Pulau Pinang, Hospital Raja Permaisuri Bainun, Hospital Tuanku Jaafar dan Hospital Sultanah Bahiyah.

Untuk maklumat lanjut mengenai program ini, sila layari https://www.grab.com/my/grab-x-ministry-of-health/

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Izwaashura Sadali

Ledakan adrenalin dan impak maksima. Antara barisan ayat yang paling digemari apabila menggambarkan prestasi sesebuah jentera. Sebelum terlibat di dalam industri auto pada tahun 2011, dia sekadar gemar melihat sport rim tetapi kini lebih suka menerokai kehebatan sesebuah jentera itu.

 
 

Add a comment

required

required