Rolls-Royce Cullinan – teaser disiar, muncul 10 Mei

Rolls-Royce Cullinan – teaser disiar, muncul 10 Mei

Rolls-Royce kini sudah bersedia untuk memperkenalkan secara rasmi SUV pertama mereka yang dipanggil sebagai Cullinan. Tapi sebelum itu, mereka menyiarkan satu teaser yang cuma menampakkan bahagian lampu belakang kenderaan tersebut, dan ia hanya akan diperkenalkan secara rasmi 10 Mei nanti.

Daripada gambar ini, kita dapat melihat rekaan lampu yang mempunyai pencahayaan LED berpetak, sekaligus menunjukkan bahawa unit yang dilihat membuat ujian di Litar Nurburgring cuma menggunakan lampu prototaip lain kerana ia mempunyai LED berbentuk bulat.

Rolls-Royce Cullinan – teaser disiar, muncul 10 Mei

Nama Cullinan itu sendiri membawa maksud “tempat duduk paling bagus”, dan bakal disempurnakan oleh ciri Viewing Suite yang akan dilengkapkan pada kenderaan ini. Melalui ciri ini, tempat duduk belakang Cullinan boleh dipusing dengan hanya menggunakan butang, supaya penumpang dapat menikmati pemandangan apabila pintu but dibuka, sambil berehat.

Untuk bahagian enjin, SUV ini boleh dijangka bakal menggunakan enjin V12 6.75 liter NA atau V12 turbo berkembar 6.6 liter yang diperbaharui. Ia juga berkemungkinan berkongsi beberapa komponen dengan BMW X7, dan akan bersaing terus dengan Bentley Bentayga. Disebabkan Rolls-Royce memanggil Cullinan sebagai sebuah kenderaan yang mampu mengharungi pelbagai jenis permukaan, sistem pacuan semua roda juga mungkin datang secara standard.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required