BMW X7 Concept – imej SUV PHEV 7-tempat duduk bocor lebih awal sebelum penampilan rasmi pertama

BMW X7 Concept – imej SUV PHEV 7-tempat duduk bocor lebih awal sebelum penampilan rasmi pertama

Sebelum ini, BMW pernah mengeluarkan teaser di laman Twitter dengan memberi amaran kepada orang ramai supaya “bersiap-sedia untuk sesuatu yang besar.” Imej yang bocor melalui Bimmerpost ini mungkin adalah sebabnya, iaitu model BMW X7 Concept, yang akan membuat penampilan di Frankfurt Motor Show.

Sekiranya gambar ini boleh dipercayai, anda sedang melihat kepada rekaan akhir sebuah SUV akan datang BMW yang akan terletak atas daripada X5 dalam aspek saiz dan harganya. Ia sangat besar dan gagah, dengan gril yang kelihatan seperti hidung yang kembang. Lampu hadapan yang digunakan pula lebih nipis manakala di penjuru bamparnya terdapat bukaan udara menegak.

BMW X7 Concept – imej SUV PHEV 7-tempat duduk bocor lebih awal sebelum penampilan rasmi pertama

Konsep yang sama, iaitu lampu nipis dan garisan menegak di penjuru bampar juga digunakan pada bahagian belakang, dan ini adalah elemen sama yang diberi kepada kebanyakan model konsep terbaru BMW seperti Z4 Concept dan 8 Series Concept. Bagi 8 Series Concept, ia juga mempunyai gril yang besar di hadapan, tetapi lebih lebar dan rendah.

Daripada gambar ini, boleh dilihat terdapat tempat mengecas di fender kirinya, bersama lencana ‘eDrive’ pada bahagian D-pillar, memberi makna ia adalah sebuah kenderaan jenis plug-in hybrid iPerformance. Turut boleh dilihat adalah gambar papan pemuka SUV tujuh tempat duduk ini, yang kelihatan cukup menarik sekiranya diguna untuk kenderaan produksi.

Nak jual kereta anda? Jual dengan Carro.

Certified Pre-Owned - 1 Year Warranty

10% discount when you renew your car insurance

Compare prices between different insurer providers and use the promo code 'PAULTAN10' when you make your payment to save the most on your car insurance renewal compared to other competing services.

Car Insurance

Durrani Sharom

Mempunyai latar belakang yang pelbagai termasuk sebagai pengurus tapak, pemandu van/lori dan pelbagai lagi, Durrani akhirnya masuk ke dalam bidang penulisan automotif lapan tahun lalu. Apa sahaja yang beroda dan berenjin membuatkan beliau teruja dan beliau percaya ‘mesin pengangkutan' ini sepatutnya adalah sesuatu yang mampu memberikan pengalaman menyeronokkan kepada penggunanya.

 
 

Add a comment

required

required