Boon Siew Honda (BSH) Sdn Bhd telah memperkenalkan grafik baru untuk model kapcai popular mereka iaitu EX5. Secara keseluruhannya, terdapat lima pilihan warna baru iaitu Pearl Magellanic Black dan Pearl Nightfall Blue untuk versi dengan rim lidi dan Candy Scintillated Red, Space Magenta Metallic serta Pearl Nightfall Blue untuk versi rim sport.

Warna baru ini kemudiannya ditambah dengan beberapa perincian baru seperti jalur retro pada panel plastik hadapannya serta lencana dan besi pemegang belakang krom. Pelindung ekzos juga masih berwarna krom seperti sebelum ini.

Honda EX5 ini dikuasakan oleh enjin satu silinder empat strok 109 cc OHC dengan sistem penyejukan udara, dan penyampaian bahan api disampaikan dengan menggunakan sistem suntikan elektronik PGM-FI. Transmisi yang disediakan adalah unit empat kelajuan dan ia didatangkan dengan pemula tendang serta elektrik.

Kuasa yang mampu dihasilkan oleh Honda EX5 PGM-Fi adalah 8.5 hp pada 7,500 rpm dan 8.62 Nm tork pada 6,000 rpm. Rim yang digunakan adalah bersaiz 17 inci dan ia dibalut dengan tayar 70/90 di hadapan dan 80/90 di belakang. Tangki bahan api pula bersaiz 4.3 liter.

Untuk model dengan grafik baru ini, harga cadangan yang dikeluarkan oleh BSH adalah RM5,150.54 termasuk GST untuk versi dengan rim lidi manakala versi rim sport dijual pada harga RM5,404.94 termasuk GST. Walaubagaimanapun, harga ini tidak termasuk insurans dan kos pendaftaran lain.